מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע ביישום לא המטולוגי – פרקינסון, לב וראיה

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע ביישום לא המטולוגי – פרקינסון, לב וראיה

לב, בריאות הלב ותאי גזע

הגדרה של מחלה לבבית לפי ויקויפדיה: מחלת לב או קרדיופטיה הינו מונח כללי, המציין מגוון מחלות שמשפיעות על הלב. כמו בשנת 2007 היה זה הגורם העיקרי לתמותה בארה"ב, אנגליה, קנדה, ווילס, שגרם למוות כל 34 שניות רק בארה"ב.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

המונח הכללי "מחלת לב" כולל את המחלות הבאות: (יש הפניות לפירוט בויקיפדיה עבור כל מחלה)

·         מחלת לב כלילית

·         קרדיומיופטיה

·         מחלה קרדיווסקולרית

·         מחלת לב איסכמית

·         של לב, כולל כשל לב הגורם לגודש ( Congestive Heart failure)

·         מחלת לב דלקתית

·         מחלת לב על רקע לחץ דם גבוה

·         מחלת מסתמים

עיניים, ראיה, ניוון מקולרי ותאי גזע

מסתמן שקיימת תקווה שניתן יהיה להתגבר על בעיות ראיה רבות בעזרת תאי הגזע, במיוחד תאי גזע בוגרים שמופקים ממח העצם. רוב השיטות בספרות המדעית העכשווית מציגות גישות פולשניות ולא יהיו זמינות לשימוש אנושי לטווח ארוך.

A peer- מחקר מדעי, המבוצע בשיטת דו סמיות, מראה איך ניתן להעלות את כמות תאי הגזע המסתובבים בזרם הדם ומופקים ממח העצם ב- 25%. ראה את הפרק the Non-Medical Alternatives להמשך קריאה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

מחלת הפרקינסון ותאי הגזע

מחלת הפרקינסון PD הינה מחלה ניוונית של מערכת העצבים המרכזית, שפוגעת בכישורים מוטוריים, דיבור ופונקציות נוספות. מחלת הפרקינסון שייכת לקבוצה של הפרעות בתנועה.

היא מאופיינת ע"י קשיון שרירים, רעד, האטה בתנועה פיזית (ברדיקינזיה) ובמקרים מסוימים איבוד תנועה פיזית (אקינזיה). התסמינים הראשוניים הינם תוצאה של גירוי ירוד של הקורטקס המוטורי ע"י באזל גנגליה ( basal ganglia ), בה נגרמת יצירה ופעילות בלתי מספקת של דופמין, שמיוצר בנויורנים דופמינרגיים של המח. תסמינים שניוניים כוללים חוסר תפקוד קוגניטיבי ובעיות קלות בשפה. PD הינה מחלה כרונית ופרוגרסיבית.

ישנה תקווה שתאי גזע ישמשו לטיפול במחלת הפרקינסון וישנן מספר גישות טיפוליות.

מספר תאי גזע בוגרים במחזור הדם יכול להיות הפקטור במניעת או הפחתת אפקטים של מחלת הפרקינסון.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי