מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: יצירת רקמות עין מתאי גזע.

מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: יצירת רקמות עין מתאי גזע.

שתי קבוצות מחקר יצרו בהצלחה תאי רשתית באמצעות תאי גזע לא עובריים.

הטכניקות יכולים לקדם את רפואת רגנרטיבית על ידי שימוש בתאים והרקמות הנדרשים לטיפול במגוון של מחלות עיניים ניוונית.

נמסר על ידי מיקי שחם כי שתי הקבוצות הציגו את מחקרם בכנס השנתי של האגודה לחקר עיניים.

צוות סיני דיווח שהם תכנתו מחדש תאים שנלקחו מהחלק הקדמי של העין של מטופל כדי ליצור תאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים (iPSCs), אז הן היו מסוגלים להביא לתכנות מחדש של תאים אלה להתפתח לתאי רשתית, והתקבלו סימנים מקדימים לסוגים השונים של תאים שמרכיבים את הרשתית.

מיקי שחם מסביר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורטופדיה ועוד.

הקבוצה השנייה, מאנגליה, דיווחה כיצד רקמת רשתית שכבתית יכולה להיווצר מסוגים שונים של תאי גזע עם תוספת הורמון גדילה, גורם גדילה דמוי אינסולין (IGF).

באמצעות תכנות מחדש של תאי (iPSCs) כמו גם תאי גזע עובריים (ESCs), הם הצליחו ליצור רקמת רשתית שכבתית.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

החוקרים דיווחו כי ייצרו "מבנים כמו העינית, לרבות תאי הרשתית ורשתית עצבית, כמו גם אלמנטים אחרים, כגון תאים של העדשה וקרנית."

הקבוצה אומרת כי הגישה מציעה "הזדמנויות חדשות ומרתקות ללמוד על מחלות רשתית" כמו גם מקור לחומרים בסיסיים להשתלה ומחקר נוסף

הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה מוגבלת.

מיקי שחם פיתח שתי טכנולוגיות ומכשירים, אשר לראשונה בעולם מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים ולא רק בילדים, סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי