מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: מתאי שומן לכימותרפיה.

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: מתאי שומן לכימותרפיה.

חוקרים מצאו כי תאי גזע שמקורם בשומן, אשר יכולים ליצור רקמת עצם, עמידים לרעילות של מטוטרקסט - תרופה כימותרפית, אשר מדרדרת את העצם בחולים הסובלים מלוקמיה לימפובלסטית חריפה.

נמסר על ידי מיקי שחם כי מחקר חדש מראה כי תאי גזע שמקורם בשומן אנושי ויכולים להפוך לרקמות חיוניות כגון עצם, עלולים להיות עמידים למטוטרקסט – תרופה כימותרפית נפוצה - MTX. הממצא הראשוני מבדיקות מעבדה מוכיח כי MTX גורם נזק לרקמות עצם בחולים רבים.

MTX משמש לטיפול בסוגי סרטן שונים, כולל לוקמיה לימפובלסטית חריפה, הצורה הנפוצה ביותר של סרטן בגיל הילדות. תופעת לוואי עיקרית של הטיפול, היא ירידה בצפיפות המינרלים בעצמות. תאי גזע אחרים בבניית עצם, כגון תאי גזע שמקורם במח עצם, לא עמדו גם הם במינוני MTX.

"ילדים עוברים כימותרפיה בזמן קריטי לגדילתם, אך במקום זאת הם הנחשפים לסביבה מאוד קשה שבה תאי עצם פגומים עקב תרופות אלו," אמר אוליביה בין, מאוניברסיטת בראון במרכז להנדסה ביו רפואית. "זה מוביל לתופעות לוואי לטווח ארוך הכוללות פגמי אוסטאופורוזיס ועצם"

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורטופדיה ועוד.

במקור, בין עושה מחקר הרבה יותר בסיסי. הוא חיפש כימיקלים שיכולים לעזור לטהר תאי גזע שמקורם בשומן (ASCs) מתרביות תאים מעורבות ולעודד את שגשוגם. בין היתר, ניסה תרופות כימותרפיות.

במחקר שפורסם, בין חשף תאי שומן ASC אנושי טהור, ב"חלק של כלי דם סטרומה" – רקמת (SVF) (הכוללת כמה סוגי תאים, כולל ASCs) ותרביות תאים פיברובלסטים אנושיים, לריכוזים רלוונטיים מבחינה רפואית של תרופות כימותרפיות, למשך 24 שעות. אז נמדד כיצד אוכלוסיות תאים אלה הסתדרו ב 10 הימים הבאים. הוא ם מדד את היכולת של ASCs החשוף ל- MTX, שניהם לבד וב- SVF להתרבית ולהפוך לרקמות אחרות.

בין עבד עם עמיתו אריק דרלינג, מהמחלקה לפרמקולוגיה מולקולרית, פיזיולוגיה וביוטכנולוגיה, ועוזרת המחקר - ורה פונסקה.

הם ציינו כי בשלוש תרופות כימותרפיות - cytarabine, etoposide, וvincristine - הושמדו כל שלוש הקבוצות של התאים, אבל בניגוד לבקרים פיברובלסטים, ASCs עמד במגוון של מינונים של MTX באופן יוצא מן הכלל (הם התנגדו vincristine מעט, מדי), הייתה ל MTX השפעה מועטה, אם בכלל, על ASC, חלוקת תא, הזדקנות, או היכולת שלהם להפוך לעצם, שומן, סחוס או רקמה כאשר מושרה לעשות זאת.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

דגימות רקמת SVF גם עמדו במינוני MTX, משמעותיים, דרלינג אמר, כי "זה סוג של רקמה שימושי מבחינה קלינית בטיפול המבוסס על ASC בחולי סרטן. באופן היפותטי, SVF הטרי יכול להיקטף מהשומן של תורם ומוזרק לתוך רקמת עצם, ומספק ASCs לאתר.

כדי להבין מדוע ASCs מתנגש עם MTX, החוקרים ערכו בדיקות נוספות. כיבוי סינתזת דנ"א על ידי קשירת החלבון רדוקטאז דיהידרופולייט, כך שהוא אינו זמין לסיוע במשימה חיונית. הבדיקות הראו זינוק בביקוש לרמות רדוקטאז דיהידרופולייט עם חשיפה לתרופה, כלומר הם מיוצרים מספיק כדי להתגבר על מינון רלוונטי קליני של MTX.

כעת, לאחר שהחוקרים מודעים ליכולת של ASC להתנגד MTX, הם להוטים לראות אם הם יכולים להתקדם לעבר אספקת תועלת רפואית לחולי סרטן והם מתכננים עוד כמה ניסויים.

What kinds of online UK tag heuer replica watches are worth having? Perfect fake Tag Heuer watches with cheap price and high quality.
1:1 best fake watches UK with Swiss movements for modern men and women.

אחד הוא לבדוק הישרדות ASC וביצועים לאחר 48 ו- 72 שעות ביממה בחשיפות לMTX. שני הוא להתחיל לבחון כיצד התאים מסתדרים במודלים של עכברים וכימותרפיה. הם גם מתכננים להשוות ישירות ASCs ותאי גזע שמקורם במח עצם בכימותרפיות שונות.

דרלינג אמר כי צוות שלו מקווה שזה יכול לתרום תרומה על ידי לסייע לחולים להחלים מכימותרפיה, שעושה מה שהוא צריך.

"הצעד הראשון הוא להציל חיים", הוא אמר. "כימותרפיה עושה עבודה נהדרת בהריגת תאים ואת הסרטן וזה מה שאתה רוצה. אבל אז יש שלב לאחר שבו אתה צריך לעשות שחזור והתחדשות."

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ואביזרים, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי