מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: מחקר מגלה כיצד תאים מתוכנתים.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: מחקר מגלה כיצד תאים מתוכנתים.

מחקר של חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד גילה איך אדם מפתח פונקציות מיוחדות.

דווח על ידי מיקי שחם כי פרופסור כריסטין ולס מהמכון האוסטרלי לביו-ההנדסה וננוטכנולוגיה דיווח בקונסורציום FANTOM5 (ביאור פונקציונלי של גנום היונקים) על מחקרו המסייע למדענים להבין טובים יותר את הפרעות ההתפתחות האנושיות וכיצד הגוף מגיב ללחץ או זיהום.

"חיי אדם מתחילים מביצה אחת מופרית שמתחלקת שוב ושוב כדי ליצור את כל הסוגים השונים של תאי הגוף הדרושים לתפקוד", אמר ד"ר ולס. "חשפנו חלק מרכזי בפאזל, איך מתחלקים תאים כדי לבצע פעולות שונות ולהתפתח לסוגי תאים מיוחדים, כגון תאי מוח, תאי דם או תאי שריר."

המחקר פורסם ב- SCIENCE.

מיקי שחם מדגיש, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים /רגנרטיבית.  מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.

הצוות הראה שכאשר תאים מפעילים גנים חדשים, תהליך זה מתחיל מאזורים עם סוג של בורר DNA ואלמנטים רגולטוריים מרכזיים ברחבי הגנום.

"מחקר זה מראה שהם הרבה יותר דינמיים משחשבו והם אחראים להפעלת התא להגיב לסביבתו," אמר ד"ר ולס.

המחקר בדק 19 סוגי תאי אדם ו- 14 סוגי תאי עכבר, והראה כי הם מפעיל סוג מסוים של גן הרגולציה.

"לגן הרגולציה היכולת להפעיל גנים אחרים לאורך זמן וליצור מפל של שינויים", אמר ד"ר ולס. "היו דפוסים משותפים לכל הסוגים השונים של תאים שנלמדו."

"אנחנו רק מתחילים להבין את ההשלכות של ממצא זה," היא אמרה. "זה חלק אחד של פאזל מורכב מאוד של החיים," היא אמרה.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי הגזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש האיברים /רפואה רגנרטיבית.

חוקר תאי הגזע פרופסור ארנסט וולוטאג, מהמכון לביו-ההנדסה ו- UQ ננוטכנולוגיה, אמר כי הממצאים הינם חלק חשוב בפאזל בהבנה איך גוף אדם עובד אצל בריאים ובחולים.

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (האחד ב- 33% והשני ב- 81%), שיכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה התחדשותית / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי