מיקי שחם - בנק החיים, על: טיפול תאי גזע עבור אפילפסיה

מיקי שחם - בנק החיים, על: טיפול תאי גזע עבור אפילפסיה

החלפת תאים היא גישה אפשרית לטיפול בפציעה עצבית אקסיטוטוקסיטת, הנמצאת אצל מטופלים מסוימים עם אפילפסיה. לאחר פציעה עצבית סלקטיבית, החלפה מיועדת של עצבים שניזוקו עשויה להוות טיפול הגיוני לאפילפסיה. בבתי חולים ומרפאות מסוימות, הזרקות של תאי גזע מחבל הטבור הובאו לשימוש יחד עם טיפול שיקומי כדי לטפל במחלה.


אפילפסיה היא מצב נוירולוגי שמשפיע על מערכת העצבים. היא נגרמת מהחידוש של אותות חשמליים אשר מגיעים מתוך המוח, וגורמים להתקפים חוזרים ונשנים. תסמיני התקף משתנים מאדם אחד לאחר. אנשים מסוימים הסובלים מאפילפסיה פשוט בוהים ללא סיבה למשך מספר שניות בזמן שהם עוברים התקף. לאחרים יש עיוותים מלאים.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", אפילו התקפים מתונים עשויים לדרוש טיפול, מכיוון שהם יכולים להוכיח כמסוכנים אם הם מתרחשים במהלך פעילויות כמו שחייה או נהיגה. טיפול מסורתי בדרך כלל כולל תרופות וניתוח לפעמים. הוא בדרך כלל מחסל או מפחית את התדירות ואת עוצמת ההתקפים. ילדים רבים עם אפילפסיה גדלים והמצב נעלם, כאשר הם מתבגרים.




הראיות הנוכחיות נראות כמציעות שמנגנוניים אקסיטוטוקסים מעורבים במספר הפרעות נוירולוגיות, כולל סטאטוס אפילפטיקוס (SE), מצב שנמצא אצל מטופלי אפילפסיה מסוימים. מצבי SE מובילים לאובדן עצבי, רה-ארגון סינפטי, טרשת רקמת המוח, ובעיות מוטוריות וקוגניטיביות מסוימות, כולל אפילפסיה וליקויים בזיכרון.




החלפה תאית היא גישה אפשרית לטיפול בפציעה עצבית אקסיטוטוקסטית. לאחר פציעה עצבית סלקטיבית, החלפה ייעודית של עצבים שניזוקו יכולה להוות בחירה הגיונית.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", הטיפול המדובר תאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.




בבתי חולים ומרפאות מסוימות, הזרקות של תאי גזע מחבל הטבור הובאו לשימוש יחד עם טיפול שיקומי כדי לטפל באפילפסיה.




מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.




מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.




·       סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.




·       טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.




מיקי שחם: בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי