מיקי שחם מדווח על: רופאים מבצעים את השתלת תאי הגזע הראשונה מאי פעם בארה"ב בעמודי שדרה

מיקי שחם מדווח על: רופאים מבצעים את השתלת תאי הגזע הראשונה מאי פעם בארה"ב בעמודי שדרה

רופאים באטלנטה, ג'ורג'יה, העובדים כחלק מקבוצה במימון מלא של החברה ממרילנד, ניורלסטם, לאחרונה הזריקו תאי גזע עצביים לתוך עמוד השדרה של אדם בגיל 60 הסובל ממחלת לו גריג, הידועה גם בתור מחלת העצבים המוטוריים (ALS). מאמר ממדור החדשות הרפואיות של CNN דיווח שניורלסטם כרגע מבצעת מחקר כדי לקבוע את הבטיחות של הזרקות תאי גזע לתוך עמודי השדרה של מטופלי ALS.





מחלת ה-ALS היא מחלת ניוון עצבים שמובילה להתמוטטות של עצבים מוטורים בעמודי השדרה והמוחות של קורבנותיה. עצבים מוטורים שולטים בתנועת השרירים בגוף. המחקר של ניורלסטם אשר אושר על ידי הרשות לתרופות ומזון האמריקאית היא קדמה מהותית לעבר פיתוח טיפולים עם תאי גזע עבור אלו הסובלים מפציעות במוח ובעמוד השדרה. מנהלת המדע באיגוד ה-ALS, לוסי ברוין, אמרה לרשת CNN, "זהו המחקר הראשון שבודק אם ההזרקה הפולשנית לתוך עמוד השדרה הינה בטוחה עבור המטופל".





לפי ליקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", הטיפול המדובר תאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.





מחקרים קודמים המערבים סוגים אחרים של תאי גזע בוצעו מחוץ לארה"ב, אבל אף אחד מהם לא היה משמעותי כמו המחקר הנוכחי. הרופאים המעורבים במחקר אמרו שתאי הגזע לא יהפכו לעצבים מוטורים. אלא, הם שיערו, הזרקות תאי הגזע יאטו את ההתנוונות של העצבים המוטורים שנותרו בעמודי השדרה של מטופלי ה-ALS.





המחקר יכלול בערך 12 מטופלי ALS. הרופאים יזריקו את תאי הגזע העצביים לתוך חלק תחתון בעמוד השדרה שאחראי לתנועת הרגליים, מכיוון שמטופלי ALS נוטים לאבד את השימוש ברגליהם מוקדם בהתקדמות המחלה, CNN דיווחה. יו"ר וסמנכ"ל המדע של ניורלסטם, קארל ג'ו, יצר טכנולוגיה שמאפשרת לחברה ליצור מיליארדי עותקים של תאי גזע. תהליך ההעתקה אפשר למדעני ניורלסטם להשתמש במקור בודד של התאים – עמוד השדרה של עובר בגיל שמונה שבועות שנתרם לחברה.





לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", הרשות האמריקאית לתרופות ומזון אישרה לחברה אחרת, חברת גרון מקליפורניה, להזריק תאי גזע לבני אדם. בעוד שהם קיבלו אישור בתחילת 2009, הניסויים שלהם עוד לא החלו. בעוד שזה חשוב להישאר זהיר עד שהטיפול יהא מפותח טוב יותר ויוכח כבטוח, מטופלים עם פציעה בעמוד השדרה ובמוח עשויים בקרוב לראות את היתרונות של טיפולים בשימוש תאי גזע כאשר החקר מתקדם.





מיקי שחםבנק דם טבורי  "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.




·       סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.




·       טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.





בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי