מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: המוח מגייס תאי גזע באופן סלקטיבי

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: המוח מגייס תאי גזע באופן סלקטיבי

נוירונים חדשים (לבן) להזין את הנורה חוש הריח, חלק של המוח מעבד אותות ריח. תמונה: אוניברסיטת באזל, ביוזנטרום

תאי גזע מתמידים במוח יונקים בוגרים וליצור נוירונים חדשים לאורך כל החיים.

מחקר בקבוצת Biozentrum של אוניברסיטת באזל מדווח בגיליון הנוכחי של "מדע" כי קשרים למרחקים ארוכים יכול לכוון בריכות נפרדות של תאי גזע בנישה שלהם לעורר אותם לחלק ולהפיק תת סוגים ספציפיים של נוירונים bulb הריח. זה מאפשר לדור "על פי דרישה" של סוגים מסוימים של נוירונים במוח הבוגר.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

המוח שלנו מייצר נוירונים חדשים לאורך כל החיים. מגוון של גירויים מקדם תאי גזע בנישה שלהם כדי ליצור נוירונים אשר נודדים למקום הפעולה שלהם. במודל חיה, צוותו של פרופ 'פיונה דוטש, ביוזנטרום מאוניברסיטת באזל, הצליח כעת להראות כי נוירונים הקשורים להאכלה בהיפותלמוס, מרכז שליטה מוחי לתפקודים פיזיולוגיים רבים, מעוררים סוג מסוים של תאי גזע להתרבות ולהבשיל לתאי עצב ספציפיים בתגובה להאכלה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

תאי גזע מתגוררים רק בכמה תחומים במוח. המאגר הגדול ביותר הוא אזור החדר תת, שבו תאי גזע שקט שוכבים מקרוב יחד. איתותים מהסביבה יכולים לגרום לתאי גזע להתחיל לחלק. תאי גזע באזור החדר תת לספק את הנורה חוש הריח עם נוירונים. במכרסמים, כמעט 100,000 נוירונים חדשים נודדים מן הנישה תא גזע הנורה חוש הריח כל יום. גירויים חוש הריח להגיע האף מעובדים הנורה חוש הריח והמידע נשלח ואז לאזורים אחרים במוח. רשת interwoven מקרוב של נוירונים bulb חוש הריח מגוונים חשוב להבחין ריחות.

כל תא גזע יש זהות משלו, בהתאם למיקומו באזור החדר תת. בעוד נוירונים חדשים נוצרים ברציפות, אם אותות נישה לפעול לשלוט בריכות שונות של תאי גזע אינו ידוע. "חשפנו קשר רומי ארוך ואזורי במוח בין ההיפותלמוס לאזור החדר התת-חלבי, ונראה כי מצבים פיזיולוגיים כמו רעב ושובע יכולים להסדיר את גיוסם של בריכות ספציפיות של תאי גזע, וכתוצאה מכך היווצרות של סוגי נוירונים מסוימים הנורה חוש הריח ", מסביר Doetsch. כאשר בעלי החיים צמו, הפעילות של תאי העצבים בהיפותלמוס ירדה, ועם זאת גם שיעור ההתפשטות באוכלוסיית תאי הגזע הממוקדים. זה חוזר לרמות נורמלי כאשר החיות להאכיל שוב. חלוקת תאי גזע יכולה להיות נשלטת על ידי שינוי הפעילות של נוירונים הקשורים להאכיל.

החוקרים דיווחו עוד כי תת גזע המטרה ממוקדת גורם לתאי גרגיר עמוק הנורה חוש הריח, אשר עשוי לספק מצע עבור תגובות הסתגלות לסביבה. תוצאות המחקר מעלות את האפשרות המרגשת שמעגלים עצביים מאזורי מוח שונים יכולים להסדיר בריכות שונות של תאי גזע בתגובה לגירויים ולמדינות שונות.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי