מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ויטמין C עם אנטיביוטיקה הורס תאי גזע סרטניים

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ויטמין C עם אנטיביוטיקה הורס תאי גזע סרטניים

חוקרים אומרים כי שילוב של אנטיביוטיקה וויטמין C יכול להרוג תאי גזע סרטניים.

שילוב של ויטמין C ואנטיביוטיקה יכול להיות המפתח להריגת תאי גזע סרטניים, כך עולה ממחקר חדש, שסולל את הדרך לאסטרטגיה שיכולה להילחם בהישנות סרטן והתנגדות לטיפול.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

החוקרים גילו כי טיפול בתרופות אנטיביוטיות Doxycycline וחומצה אסקורבית, או ויטמין C, היה יעיל פי 100 להריגת תאי גזע סרטניים (CSC) מאשר 2-DG, מולקולה שנבדקה כעת כסוכן אנטי-סרטני בקליניקות ניסויים.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

מחבר המחקר, פרופ 'מיכאל ליסנטי, ממרכז המחקר הביו-רפואי באוניברסיטת סלפורד שבבריטניה, ועמיתיו דיווחו לאחרונה על ממצאיהם בכתב העת Oncotarget.

תאי גזע הם תאים שיש להם את היכולת לשכפל ולהפוך סוגי תאים אחרים. מחקרים הראו כי תאים סרטניים מסוימים פועלים בצורה דומה לתאי גזע, מתרבים כדי ליצור ולקיים גידולים.

CSCs  נחשבים להיות הנהג העיקרי מאחורי הצמיחה, התפשטות, והישנות של גידולים בקרב חולים עם סרטן מתקדם, והם גם משחקים תפקיד בהתנגדות לטיפול בסרטן.

"לכן, יש צורך באסטרטגיות טיפוליות חדשות כדי לזהות ולחקות CSC", אומר פרופ 'ליסנטי ועמיתיו.

עם המחקר החדש שלהם, החוקרים אולי מצאו דרך לעשות בדיוק את זה.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי