מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: חוקרים מדווחים על השפעות השומן על תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: חוקרים מדווחים על השפעות השומן על תאי גזע

אתה מה שאתה אוכל, במיוחד כשמדובר בשומנים, על פי מחקר בכתב העת מדעי ההתקדמות, שחובר על ידי אוניברסיטת רייס אוניברסיטת אליסון סקינקל ועמיתים במעבדה של ביולוגיה מממברנה באוניברסיטת טקסס, מרכז המדע בבית הספר לרפואה של מקגוברן ביוסטון.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

המחקר בדק כיצד סוג השומן שאדם צורך יכול לקבוע האם תאי גזע מומרים לתאי עצמות או לתאי שומן.

"המעבדה היא רחבה למדי בעיסוקיה, אבל בסך הכל אנחנו אוהבים ללמוד את האופן שבו תכונות של ממברנות משפיעות על הפיזיולוגיה או על תפקוד התא", אמר סקינקל. "זה רב-תחומי, יש לנו פיסיקאים, כימאים ומהנדסים - קצת מכל דבר".

המעבדה מנוהלת במשותף על ידי Kandice Levental ו- Ilya Levental, עורכי המחקר והכותבים הבכירים, בהתאמה, שהם מרצים עוזרים במחלקה לביולוגיה אינטגרטיבית ופרמקולוגיה בבית הספר מקגוברן.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

במחקר חדש זה, הצוות בדק מה קורה כאשר שומנים תזונתיים מוחלים על תאי גזע מזנכימאליים, סוג נפוץ של תאי גזע בוגרים המיוצרים במוח העצם שיכול לגדול לסוגים רבים של רקמת חיבור, כולל שומן, עור, עצם וסחוס. החוקרים מצאו כי שומנים תזונתיים יכולים לשפץ את קרום התא ולהשפיע על האופן שבו תאי גזע הופכים לתאי רקמות בוגרים.

"השומנים שאנו צורכים, כגון כולסטרול, שומנים בלתי רוויים ושמן דגים, מתמזגים היטב לתוך הממברנה של התאים שלנו ומשנים באופן דרמטי את הרכבם ותפקודם של אותם ממברנות", אומרת איליה לוונטל, ממכון למניעת סרטן ומחקר של טקסס (CPRIT).

החוקרים בדקו את תכולת השומנים של תאי גזע שהפכו לתאי עצם או תאי שומן. הם מצאו כי ממברנות תאי העצם היו שומנים ייחודיים שהיו גבוהים במיוחד בסוג של שומן תזונתי שנקרא שומן אומגה -3 רב בלתי רווי.

שומן זה נקרא גם DHA והוא המרכיב הנפוץ ביותר של שמן דגים, תוסף תזונה נפוץ. וחשוב מכל, הם מצאו כי הוספת שומנים מסוג זה שמן דגים לתאי גזע מזנכימאליים דחף אותם להפוך ל Osteoblasts (העצם מרכיב תאים) לעומת אדיפוציטים (תאי אחסון שומן).

"מחקר בסיסי זה מסייע להסביר מדוע שמן דגים מועיל לאנשים עם אוסטאופורוזיס, הפרעה מוחלשת העצם המשפיעה על 200 מיליון נשים ברחבי העולם," אמר Levental. "באופן רחב יותר, הוא עשוי לספק תובנות על קשרים רבים בין שומנים תזונתיים ומגוון של תוצאות קליניות, כולל הזדקנות בריאה ומחלות לב."

Skinkle, שעבד על המחקר עם Leventals וארבעה חוקרים פוסט-דוקטורט, עזר לכמת את השינויים לכל סוג של תא המשמש במחקר.

"הייתי לוקח תמונות על מנת לכמת דברים כמו בתצהיר מטריקס או טיפת השומן כדי לכמת כיצד osteogenic או adipogenic," היא אמרה.

"זה בהחלט מעצב את האינטרסים שלי, "אמרה. "עבדתי גם במעבדה לאימונולוגיה בקיץ שעבר, הודות לחוויות המחקר שלי הבנתי שאני מתעניינת בעקרונות רחבים של ארגון ביולוגי, אני חושבת שהזמן שלי במעבדה כתלמידה נתן לי הבנה של השאלות שאני מעניינת, וכעת אני מתקדמת, אני רק צריכה למצוא מעבדה שתאפשר לי לענות על השאלות האלה ".

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי