מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: התגלה חלבון שעשוי למנוע הפלות חוזרות.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: התגלה חלבון שעשוי למנוע הפלות חוזרות.

קבוצת מדענים מצאו חלבון אשר אפשר למנוע הפלות. גילוי החלבון המעורב בפיתוח שליה אנושי עשוי גם לסייע לעובר להיקלט טוב יותר ברחם.

צוות מדענים מאוניברסיטת שפילד מצא כי לפני קליטת העובר ברחם, החלבון Syncytin-1 מופרש על פני השטח של העובר המתפתח. זה לימד שהחלבון משחק תפקיד ביצירת השליה וכן בהקלה על העובר להשתלב כהלכה ברחם.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

הבנה עמוקה יותר של איך העובר האנושי מפתחת חשוב, שכן הוא עשוי לשפר את הטיפולים הקיימים של סיבוכי הריון רבים, כולל הפלות חוזרות ורעלת היריון.

"בסופו של דבר אנו עשויים להיות מסוגלים לפתח בדיקות דם מבוססות על התוצאות שלנו לשם זיהוי הריונות בסיכון עתידי ", אמר המחבר הראשי של המחקר פרופ' הארי מור מהמרכז לביולוגיה של תאי גזע באוניברסיטת שילד והוסיף כי המחקר יכול גם לעזור בפיתוח טיפולים חדשים.

"הגן Syncytin-1 הוא למעשה תוצר לוואי של זיהום ויראלי של אבותינו לפני כ- 25 מיליון שנה. הווירוס מצא דרכו ל- DNA של אבותינו והתורשה עשתה את שלה. הגן מעורב היתוך של הנגיף עם תאים עבור זיהום צורף והפך Syncytin-1", הוסיף מור.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

בעוד הקהילה המדעית יודעת יותר על ההתפתחות העוברית של החיות, זהו ענף של מדע שבו חיות ובני אדם שונות במידה רבה.

המחברים הוסיף כי לפני המחקר הזה, לא ידעו כי Syncytin-1 משחק תפקיד הרבה יותר מוקדם בהתפתחות העובר. המחקר החדש פורסם בכתב עת Human reproduction.

צוות המחקר פועל לניתוח אם הפרשת Syncytin-1 לפני קליטת העובר ממלאת תפקיד בתוצאות ההיריון של נשים אשר עוברות הפריה חוץ גופית (IVF).

לדברי טומי, קבוצת מחקר מצאה כי באחת מכל שש הריונות מתרחשת הפלה וככלל, הסיכון הכולל של להפלה מתחת לגיל 12 שבועות הוא אחת מכל חמש נשים. בין הנשים ההרות עם אינדקס מסת גוף של יותר מ- 30, הסיכון הכולל הוא אחד לארבעה.

התגלית של החלבון יכול לסייע למדענים ורופאים לשפר את הטיפולים הקיימים כיום כדי לעזור לנשים הסובלות מהפלות חוזרות.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי