מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: דרך למדוד את האפקטיביות של תרופה לסרטן הדם.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: דרך למדוד את האפקטיביות של תרופה לסרטן הדם.

חוקרים פיתחו שיטה חדשה לניטור ההשפעה של תרופות אנטי-סרטניות באנשים הסובלים מסוג של סרטן הדם.

הגישה מבוססת הנוגדנים החדשים העוקבת אחר ההשפעה של תרופות על דגימות קטנות של תאים, יכולה לאפשר לרופאים לסנן מטופלים ולהתאים אישית את הטיפול בהם.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

"גישה חדשה זו תאפשר לנו לבחון תרופות על תאים שנלקחו מחולים" אמר החוקר הראשי טוני ווטון מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה.

"יש פוטנציאל גדול לאפשר לנו ליישם רפואת דיוק, לפיה חולים יקבלו את הטיפול המתאים ביותר ליעד הגידול האישי שלהם", הוסיף ווטון.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

הפיתוח האחרון של סוכני רומן השתפר תוצאות עבור חולים בלוקמיה מיאלואידית הכרונית (CML), מעכבי טירוזין קינאז אלה (TKIs) ממקדים את החלבונים החריגים שנגרמו על ידי מוטציות גנטיות נפוצה אצל חולי CML.

עם זאת, קיומם של תאים עמידים לטיפול גזע סרטני - תאים שיכולים לחדש את אוכלוסיית תאי סרטן הדם שוב ושוב - הוא אחת הדרכים שבאמצעותה מטופלים רבים חווים הישנות מחלה כאשר הטיפול מפסיק.

כל תרופה חדשה צריכה להיבדק על תאי גזע כאלה, אבל לצערי הן נמצאות רק במספרים נמוכים מאוד.

"טכניקות נוכחיות דורשות מספר גדול יותר של תאים כדי לזהות שינויים שנגרמו על ידי TKIs. המחקר שלנו בדק את הפוטנציאל של פלטפורמה טכנולוגית חדשה שיכול לזהות שינויים במספרי תאים קטנים מאוד וזה החידוש והבשורה," אמר ווטון.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי