מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תהליך חדש יכול לקדם שימוש בתאים בריאים או תאי גזע לרפוי מחלה

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תהליך חדש יכול לקדם שימוש בתאים בריאים או תאי גזע לרפוי מחלה

בתגלית שיכולה לעודד שימוש ב"תרפיה תאית" – ע"י תאים בריאים או תאי גזע שמוזלפים לגוף על מנת לרפא מחלה – מדענים מדווחים על התפתחות של דרך להעביר תאים תרפואטיים לאיזורי מחלה באמצעות אפקט מגנטי פשוט.

הדו"ח הוצג ב- journal Langmuir..

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

ראוויל פאחרולין ועמיתיו מסבירים שבתרפיה תאית מחליפים תאים חולים או כאלה שניזוקו בגוף האדם עם תאים בריאים או תאי גזע.

לצורך זה צוות רפואי זקוק לדרך לכוון את התאים האלה לאיבר או רקמה פגועה. התקווה מגיעה מתאי שנקראים superparamagnetic iron oxide nanoparticles (SPIONs),, המחוברים לתאים תרפואטיים. עזרים מגנטיים יכולים לשמש להנעת התאים לאיזור חולה של הגוף.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

את הדרכים הקיימות לצימוד ה SPIONs לתאים תרפואטים קשה ליישם והם יכולים לגרום נזק לתאים התרפואטים. לכן החוקרים מנסים לפתח תהליך טוב יותר לצימוד SPIONs לתאי אדם.

הם מתארים תהליך חדש ליצירת SPIONs מיוצבים במעבדה וצימוד מוצלח של חלקיקים מגנטיים אלה לצד החיצוני של תא אנושי.

הם גילו ש- SPIONs לא היו רעילים לתאים, והם נעו כגובה למגנט." התוצאות הנוכחיות שלנו, כפי שאנחנו מאמינים, יעודדו מדענים ליישם את השיטה הפשוטה והישירה שמתוארת כאן בהנדסת רקמות ותרפיה תאית", אומרים החוקרים.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי