מיקי שחם - בנק החיים, על: תאי גזע יכולים לרפא ריאות פגועות - מחקר

מיקי שחם - בנק החיים, על: תאי גזע יכולים לרפא ריאות פגועות - מחקר

שטוקהולם (AFP) – תאי ריאה שגדלו מתאי גזע עובריים של עכבר הושתלו בהצלחה בתוך הריאות של עכברים, פריצת דרך שתוכל יום אחד לעזור לבני אדם עם ריאות חולות, החוקרים אמרו ביום חמישי. דיווח: ליקי שחם, בנק דם טבורי ביוקורד בע"מ - "בנק החיים".




הניסוי בוצע על ידי צוות מדענים ממכללת אימפריאל בלונדון והוא "פריצת דרך עולמית" אשר "פותחת אופקים חדשים ומרגשים לטיפול במחלת ריאות", גרסה הצהרה מהקונגרס השנתי בשטוקהולם של החברה האירופאית לנשימה (ERS).




בניסוי, החוקרים הזריקו תאי ריאה שעובדו מתאי גזע עובריים לתוך הריאות של עכברים.




יומיים לאחר מכן, הם הרגו את המכרסמים ומצאו שתאי הריאה אכסנו את עצמם בריאות של החיות, מה שמדגים "מידה גבוהה של התמקצעות אצל תאים אלו, אשר מסתפחים רק לאיבר הייעודי שלהם, כלומר, הריאות", ההצהרה אמרה.




טיפול בתאי גזע עובריים נתן עלייה לתקוות עבור טיפול במצבים רבים ויוכל יום אחד לעזור לתקן איברים, כמו לב שנפגע מהתקף לב.




ניסויים מציעים שתאי גזע יוכלו גם להניב טיפולים אפקטיביים למחלת הפרקינסון ואלצהיימר, פציעה בעמוד השדרה, סכרת, דלקת פרקים תחילית ואינספור מחלות אחרות.





לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.





אך ריפוי מחלות בריאה עוד לא נוסה בתאי הגזע.





אחד האתגרים הגדולים של ביולוגיית תאים הוא בירור כיצד תאי גזע נשארים חסרי התמחות או "פלוריפוטנטיים", בשמירת היכולת להפוך כמעט לכל סוג של תא הנמצא בדם, בעצבים ובאיברים אינדיבידואליים.





"הריאה היא יעד מאוד קשה לחוקרי הנדסת רקמות... במיוחד מכיוון שזהו איבר מאוד מורכב ומכיל מגוון גדול של תאים, שלחלקם יש קצב התחדשות מאוד איטי," החוקרת סייל ליין ממכללת אימפריאל אמרה בהצהרה.





ה-ERS אמרה שהיכולת "לחדש ריאות שניזוקו ממחלה או מתאונה תוכל לעזור לעשרות מיליוני מטופלים".




בעוד שהמחקרים עורר "תקוות גדולות", החוקרים הבריטיים העירו שיישומים רפואיים אנושיים "עדיין רחוקים מאוד".




על פי ה-ERS, מחלות נשימתיות הן הגורם העיקרי למיתה בעולם. באירופה, מחלות נשימתיות עולות לחברה יותר ממאה מיליארד אירו (140 מיליארד דולר) בשנה.




סכום כולל של 15 אלף רופאים, חוקרים, פיזיותרפיסטים ועובדים מתעשיית התרופות מלמעלה ממאה מדינות ניגשים לקונגרס בשטוקהולם, אשר מסתיים ביום רביעי הקרוב.




מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:





·                     השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום





·                     סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה





·                     טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים





בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי