מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: התקדמות לקראת טיפול בתאי גזע לפגיעה מוחית

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: התקדמות לקראת טיפול בתאי גזע לפגיעה מוחית

טיפול באמצעות תאי גזע הולך להפוך לאפשרות טיפולית חשובה במטופלים הסובלים מפגיעה מוחית, כולל TBI ושבץ. תאי מח עצם, כמו גם אלה ששימשו במחקר החדש הם מקור מבטיח לתאי תורם. לעומת זאת, הרבה שאלות נותרות אודות התיזמון האופטימלי, מינון ודרך מתן.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

בניסויים חדשים על בעלי חיים, השתלת תאי מח עצם בוצעה שבוע לאחר TBI – זמן רלוונטי מבחינה קלינית, הזמן המינימלי שלוקח לתאי גזע להתפתח במח העצם.

הזלפת תאי גזע לעורק הקרוטיד הוא הליך פשוט יחסית שמספק את התאים ישירות למח.

הניסויים מוסיפים את הראיה שטיפול בתאי גזע יכול לקדם ריפוי לאחר TBI עם שיקום משמעותיבתיפקוד. שימוש בהדמיה אופטית in vivo

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

"המחקר הנוכחי היה הראשון שהצליח לעקוב אחר תאי תורם שהושתלו לתוך העורק למוח של בעלי חיים תוך 4 שבועות", כותבים דר' אוסנאי ועמיתיו.

צורה דומה של טכנולוגיית הדמיה יכולה לשמש בניטור האפקטים של השדתלת תאי גזע בבני אדם.

בכל זאת, מעקב אחר התאים במטופלים אנושיים הינו מאתגר, מאחר וגולגולת וקרקפת הינם הרבה יותר עבים בבני אדם לעומת חולדות."מחקרים עתידיים ינסו ליישם in vivo את ההדמיה האופטית בקליניקה", הוסיפו החוקרים.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי