מיקי שחם - בנק החיים, מדווח: נזק משבץ נהפך על ידי המרצת סיבי עצב

מיקי שחם - בנק החיים, מדווח: נזק משבץ נהפך על ידי המרצת סיבי עצב

טכניקה חדשה שממריצה את הגידול של סיבי עצב יכולה להפוך את רוב הנזק שנגרם משבצים, חוקרים מאוניברסיטת לויולה מדווחים מהדורת ה7 בינואר, 2011 של כתב העת Stroke. חוקרים מדווחים על תוצאות דרמטיות של טיפול אנטי-נוגו אצל חולדות אשר חוו שבצים שנגרמו רפואית. ה-Nogo-A הוא פרוטיאן אשר מעכב את הגידול של סיבי עצב הנקראים אקסונים.




הוא משרת בתור בדיקה על גידול עצבי runaway שיכולים לגרום למטופל להיות מאוד רגיש לכאב, או לחוות תנועות לא רצוניות. (הפרוטאין נקרא נוגו (באנגלית – לא יילך) בגלל שלמעשה הוא אומר זאת לאקסונים). בטיפול אנטי-נוגו, נוגדן מנטרל את פרוטאין הנוגו. זה מאפשר את הגידול של אקוסנים בצד הגוף שהושפע משבץ ואת השיקום של תפקודים אשר אבדו בשל השבץ.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", חוקרים הכשירו חולדות להגיע ולתפוס גלולות אוכל עם כפות הרגליים הקדמיות שלהן. שבוע אחד לאחר שחוו שבץ, לחיות היו ליקויים משמעותיים בתפיסת הגלולות עם הצלעות שנפגעו בשבץ. היה שיפור מועט במהלך שמונה השבועות העוקבים.




תשעה שבועות לאחר השבץ שלהן, שש חולדות קיבלו טיפול אנטי-נוגו, ארבע חולדות קיבלו טיפול בקרה המורכב מנוגדן לא פעיל וחמש חולדות לא קיבלו אף טיפול. תשעה שבועות לאחר מכן, החולדות שקיבלו טיפול אנטי-נוגו שיחזרו 78 אחוז מהיכולת שלהם לתפוס גלולות. בהשוואה, חולדות שלא קיבלו אף טיפול שיחזרו 47 אחוז מיכולת זאת, וחולדות שקיבלו את טיפול הבקרה של נוגדנים לא פעילים שיחזרו 33 אחוז מהביצועים שלהן לפני השבץ. בחינה עוקבת של רקמת המוח מצאה שהחולדות שקיבלו טיפול אנטי-נוגו חוו נביטה משמעותית של אקסונים.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.





מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·                     השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום




·                     סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה




·                     טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים




מיקי שחם: בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי