מיקי שחם, מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: תאי גזע מקבלים הוראות מנוזל במוח

מיקי שחםמביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: תאי גזע מקבלים הוראות מנוזל במוח


 


חלבונים בנוזלים הרוחצים במוח, הינם חיוניים לבניית המוח, מגלים מדענים בדיווח שפורסם ב10 במרץ בכתב העת Neuron. הממצא מבטיח לקדם מחקר הקשור למחלה נוירולוגית, סרטן ותאי גזע.


 


עד עכשיו, הנוזל המקיף את המוח נחשב באופן כללי בתור מעין תמיסת-מלח שפשוט שמרה על האיזון היוני של המוח. דיווחים עדכניים של חלבונים הנעים בנוזל הציעו אחרת, עם זאת. ולפיכך, צוותי מחקר רב-מוסדיים בבית החולים לילדים בבוסטון, שהובלו על ידי מריה לטינן, מאורו זפטרה וכריסטופר וולש וחוקרים מבית הספר לרפואה ומדעי הבריאות של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בוושינגטון די.סי. החליטו להסתכל מקרוב על מה עושים החלבונים בנוזל. מה שהם מצאו הדהים אותם: כאשר עוברים ומוחותיהם


 


גדלים, סוג חלבון שאומר לתאי הגזע להתרבות גדל בנוזל המוחי-שדרגתי.


"המחקר הזה משנה את המשחק", אומר אנתוני למנטיה, מנהל מוסד GW לנוירו-מדע בבית הספר לרפואה ומדעי הבריאות ע"ש GW ומחבר במאמר, יחד עם ת'ומאס מיינרד, פרופסור שותף לפרמקולוגיה ופיזיולוגיה ב-GW. "זה מרשים שאותות מגיעים מהנוזל המוחי-שדרתי; זה הגיוני אבל אף אחד לא חשב על זה ככה."


 


מיקי שחם – "בנק החיים" מוסיף, כי דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית וכן, בניגוד לתאי מוח עצם, תאי גזע מדם טבורי הינם בעלי יכולת להפוך לסוגים שונים של תאים בגוף.


 


תאי מוח בקליפה – החלק של המוח שאחראי לקוגניציה, ללמידה ולזיכרון – מתרבים ונעים למיקום ההולם שלהם בין הטרימסטר השני לשלישי של פיתוח העובר אצל בני אדם. אבל עד עכשיו, לחוקרים לא היה מזל במציאת האותות המולקולאריים שמנהלים את התהליך וכמו כן בקביעת כיצד האותות מועברים לתאים שצריכים אותם.


 


הצוות הנוכחי הוציא נוזל מוחי-שדרגתי מעוברי עכבר בערך שבועיים לאחר ההתעברות, כאשר המוחות שלהם התפתחו הכי מהר. הנוזל הכיל רמות גבוהות של חלבון, גורם צמיחה דמוי-אינסולין או lgf2, אשר ידוע כעוזר לתאי גזע להתרבות ולהשתנות. בייחוד, החלבון לא גדול יותר לאחר הלידה. כאשר המחברים חסמו lgf2, תאי גזע במוח הפסיקו ליצור תאי מוח, מה שגרם למוחות עכברים קטנים בצורה חריגה. וכאשר הצוות מיקם תאי גזע של המוח בצלחת מלאה עם igf2, נוזל מוחי-שדרגתי עוברי, התאים התרבו במהרה. "זו בבירור הייתה הסביבה שלה הזדקקו תאי הגזע כדי להיות מאושרים," מסביר למנטיה.


 


לפי מיקי שחם, בנק החיים, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים. דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית וכן, בניגוד לתאי מוח עצם, תאי גזע מדם טבורי הינם בעלי יכולת להפוך לסוגים שונים של תאים בגוף.


 


התרבות תאי המוח היא דבר טוב רק כאשר הזמן נכון, בכל אופן. אחרי הכל, התרבות תאים לא מוגבלת מובילה לגידולים. על פי דיווח זה, igf2 יודע שזה הזמן לפעול בנוזל בגלל חלבונים בתאים הארוכים אשר מקיפים את הנוזל. תאי גליה ארוכים אלו נמתחים מהחלק הפנימי של המוח, איפה שנמצא הנוזל, לשכבה החיצונית שלו. הם נוצרים מוקדם בהתפתחות המוח, ותאי מוח צעירים יותר זוחלים לאורכם במהלך ההתפתחות כאשר הם מוצאים את המיקומים ההולמים להם כמו פטרונים הממלאים בית אופרה. בצד הפנימי ביותר של התאים, בנקודה שנקראת התחום החודי, שני חלבונים מסדירים igf2 על ידי שינוי


חלבונים אחרים במשטח תאי הגליה, אשר מתחברים ל-ifg2.


 


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


 

מיקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם

 


באמצעותה ניתןלאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


· השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


· סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


· טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


 


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.

You cannot miss top quality uk replica watches with Swiss movements! Place an order online quickly.

What are the best-selling replica watches? 1:1 fake audemars piguet watches for sale must be mentioned.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי