מיקי שחם, מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: שימור דם טבורי בנק דם טבורי

מיקי שחםמביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: שימור דם טבורי בנק דם טבורי


בנק דם טבורי הוא מתקן או מרכז אשר אוסף, מעבד, ומאחסן דם טבורי עבור שימוש עתידי. הבנק הטבורי הפרטי וגם הציבורי התפתחו מאז אמצע עד סוף שנות התשעים בתגובה לפוטנציאל של השתלות דם טבורי בטיפול במחלות של מערכת הדם והמערכת החיסונית.


בנקי דם טבורי ציבוריים מקבלים תרומות שישמשו כל אחד אשר צריך אותן. שלא כמו בנקאות דם טבורי פרטית, בנקאות דם טבורי ציבורית נתמכת על ידי הקהילה הרפואית. עם זאת, ישנן רגולציות מאוד נוקשות שבנקים ציבוריים צריכים לעקוב אחריהן על מנת לאפשר ליחידות שנתרמו להתווסף למלאי. בדרך כלל אימא שמצפה לתינוק המעוניינת לתרום צריכה ליצור קשר עם בנק הדם הטבורי לפני השבוע ה34 להריון.


דם טבורי הוא אחד מהמקורות ההמטופויטים אשר עשירים בתאי גזע בוגרים. חבל הטבור אשר תומך בעובר במהלך ההיריון, מועבר עם התינוק בלידה ובדרך כלל נזרק. דם טבורי, בדומה למח עצם ודם פריפרי מנויד, הינו עשיר בתאי גזע בעלי פוטנציאל להציל חיים בשם תאי אב המטופויטים (HPC). כאשר הם מושתלים, HPC הינם אפקטיביים לטיפול במחלות דם (לדוגמא, לוקמיה, הפרעות מטבוליות נבחרות, כשלים חיסוניים, ואנמיה חרמשית) ובשנים האחרונות הושתלו אצל למעלה מ25 אלף אנשים בארה"ב לבדה. באופן שהולך וגובר, השתלות אלו מבוצעות עם HPC שנלקחו מדם טבורי. בהשוואה לתאי גזע עובריים (ESC), אין את הסוגיות האתיות לגבי השימוש בתאי גזע מדם טבורי. מאז ההשתלות המוצלחות של דם טבורי אצל ילדים עם האנמיה של פנקוני, האיסוף של דם טבורי ושימוש טיפולי-תאי גדלו רבות.


לפי מיקי שחםבנק החיים, דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


בנקי דם טבורי משתנים בארגון ובפיקוח שלהם וכמו כן בשיטות עיבוד הדם הטבורי שבהן הם משתמשים. היעדר של אלגוריתם חיפוש סטנדרטי ומקובל כללי והבדלים באיכות של בנק הדם הטבורי מקשים לרופאי השתלות לדעת מתי זה הכי טוב להשתמש בדם טבורי במקום במקורות חלופיים של תאי אב המטופויטים (HPC). רגולציות חוקים פדראליים ומדיניים מפקחים על פעולתם של בנקי דם טבורי, ורבים מוסמכים דרך מגוון מנגנונים. עם זאת החוקים אינם מוסדרים וסט רגולציות שמיושם באופן עקבי יותר יועיל גם לבנק הדם הטבורי וגם למשתמשי הקצה. לסיום, לאוספים דם טבורי קיימים אין גיוון אתני וגזעי מספק על מנת להבטיח הסתברות הולמת של מציאת יחידות מותאמות-HLA עבור קבוצות אתניות וגזעיות מסוימות, שזהו מחסום חשוב במיוחד ליעד המהותי של גישה נטולת הפרעה לטיפול נדרש. לפיכך, מאמצים לגיוס תורמים צריכים לכלול ניסיונות גדולים יותר להגיע לאוכלוסיות שבהן סוגי ה-HLA מיוצגים מתחת לכמות הנדרשת באוספי דם טבורי ולפיתוח של גישות חדשניות לגיוס תורמים.


ההבטחה הטיפולית של השתלת תאי גזע


לפי ליקי שחם – בנק החיים, תאי גזע הם סוג תא פרימיטיבי הנמצא בכל בעלי החיים והם מסוגלים לחדש את עצמם וגם להשתנות. סוגי תא גזע מסוימים יותר מחויבים לגורל התפתחותי מסוים מאשר אחרים. לדוגמא, הם מתחלקים ומתבגרים לתאים מסוג ספציפי או ספקטרום סוגים מוגבל (תאי לב, שריר, דם או מוח).


בניגוד, תאי גזע פלוריפוטנטיים פחות מחויבים ושומרים את הפוטנציאל להשתנות לרוב סוגי התאים האחרים. דוגמא אחת של תא גזע פלוריפוטנטי היא תא הגזע העוברי, הנמצא בשלב בועית הזרע של העובר המתפתח. מאמינים שתאי גזע יוצרים מאגרים של תאי תיקון אשר יחליפו תאים ורקמות שמתנוונים במהלך תוחלת החיים של האורגניזם. זו היכולת הזאת לחידוש עצמי ולהשתנות לתאי תיקון אשר מציעה את הפוטנציאל הגדול לרפואה מחדשת.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.ליקי שחם, ביוקורד בע"מ, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.
perfect uk replica watches online with best quality can be found from this website.

Here, you can buy best luxury fake watches online shop.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי