מיקי שחם – מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: מחקר תאי גזע מביא תקווה חדשה לתינוקות שנולדו טרם זמנם.

מיקי שחם – מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: מחקר תאי גזע מביא תקווה חדשה לתינוקות שנולדו טרם זמנם


ההורים מאזור אדמונטון ג'ולי בררדי ולואיס דיאז דוחפים לכך שמחקר חדש ימומן ויואץ – בתקווה שהוא יוכל לעזור לנולדים כמו ילדיהם נת'ן וגבריאלה.


חוקרים באוניברסיטת אלברטה עובדים על מה שהם אומרים כי יכול להיות "משנה משחק" בטיפול בפגים עם מחלת ריאות – וההורים עושים מה שהם יכולים כדי להאיץ את התהליך.


חוקרים אומרים שהם ראו תוצאות מבטיחות לאחר הזרקת תאי גזע אנושיים לתוך חולדות עם מחלת ריאות. התאים תיקנו את הריאות, והחזירו אותם למצב כמעט נורמאלי, על פי מוביל הצוות ד"ר ברנרד ת'באוד.


"הממצאים היו כה דרמטיים," אומר ד"ר ת'באוד. "התוצאות היו ברורות מהניסוי הראשון".


"יש לזה פוטנציאל רב עבור פגים עם מחלת ריאות, אבל גם למבוגרים עם אמפיזמה."


בערך מחצית מכל התינוקות נולדים לפני 28 שבועות ומקבלים מחלת ריאות כרונית, מצב שיכול להשפיע על קיבולת הריאה כאשר הם גדלים.


מיקי שחם, בנק החיים, מבהיר כי המחקר עדיין בשלב מוקדם. אבל לאחר הזדמנות מקרית עם ד"ר ת'באוד, ההורים מאזור אדמונטון ג'ולי בררדי ולואיס דיאז דוחפים לכך שמחקר נוסף ימומן ויואץ – בתקווה שהוא יוכל לעזור לנולדים כמו ילדיהם נת'ן וגבריאלה.


הילדים נולדו כמעט ארבעה חודשים בטרם עת, מוקדם מדי מכדי שהריאות שלהם יעבדו בכוחות עצמם, והיו קרובים למוות כמה פעמים בבית החולים של אוניברסיטת אלברטה. בררדי פגשה את ד"ר ת'באוד בדרכו לכנסיית בית החולים ולמדה שהוא קיווה להכין טיפול לילדים כמו שלה תוך חמש שנים.


"חמש שנים? למה לא עכשיו?" שואלת בררדי.


בררדי ודיאז מובילים את המאבק לממן מחקר מעקב, שיתחיל מהר ככל האפשר.


"זה עניין של להשיג לו את המשאבים והכסף," אומר דיאז. "מיליון דולר זה הרבה כסף עבורי ועבור ג'ולי... אבל הכסף נמצא שם."


כעת בגיל שבעה חודשים, נת'ן עדיין בבית החולים וצפוי להישאר שם למשך חודש נוסף. גבריאלה נמצאת בבית אבל עדיין על חמצן. שניהם מתקשים לנשום.


מדענים מזהירים שלא ניתן להאיץ את המחקר. אבל ד"ר דנקן סטוארט מהמוסד למחקר של בית החולים אוטווה אומר שאם הצוות מאלברטה יכול לאמת שהטיפול שלהם בטוח, "יש לכם טיעון חזק למדי להתחיל לשקול לנסות אותו קלינית".


לפי מיקי שחם, בנק החיים, דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


"אחד צריך להיות אחראי... ולהבין לא רק את היתרונות הפוטנציאליים אלא גם מהם הסיכונים שעלולים להיגרם," אומר ד"ר סטוארט, שעבודתו מנסה להשתמש בתאי גזע כדי לטפל ביתר לחץ של הריאות.


לוח זמנים שאפתני יראה מחקר פיילוט תוך 18 חודשים, עם ניסויים אקראיים תוך שלוש שנים ותוצאות תוך חמש שנים.


הצוות של ת'באוד הזריק תאי גזע לדרכי הנשימה של החולדות. הוא אומר שתאי הגזע פעלו כמו מפעלי בקרת-נזקים זעירים ושבועיי םלאחר מכן, המכרסמים רצו למרחק גבוה פי שניים בהליכונים והציגו שיעורי הישרדות טובים יותר.


"העובדה היא שהם עובדים והם נראים בטוחים," אומר ד"ר ת'באוד.


המחקר יפורסם בראשון בדצמבר ב-American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. חוקרים בארה"ב דיווחו על השפעות דומות של תאי גזע על הריאות.


ליקי שחם מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.

What kinds of UK aaa best replica breitling watches are worth having? Perfect fake Breitling watches with cheap price and high quality.

US top quality omega replica watches with Swiss movements for modern men and women.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי