מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא לקט נוסף של פרסומי מדע ורפואה מהעולם: נמצאה שיטת בקרה על שגשוג תאים.

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא לקט נוסף של פרסומי מדע ורפואה מהעולם: נמצאה שיטת בקרה על שגשוג תאים.

7 לפברואר 2012


צוות מאוניברסיטת מינסוטה הציג מנגנון לבקרה על שגשוג תאי גזע עובריים שנותרים תאי גזע, לעומת התמיינות לתאים בוגרים, כגון תאי המוח, כבד או עור.

את העבודה ניתן ליישם בשני תחומים. בטיפול בסרטן רצוי לעכב שגשוג תאים. אבל על מנת לגדל תאי גזע בוגרים עבור השתלות, רצוי לגרום לשגשוג עד להשגת רמה מספיקה של תאים , כזו שתיאפשר ליצור איבר או רקמה.


העבודה מספקת לחוקרים אפשרות לעשות בקרה על שני התהליכים המנוגדים.
צוות חוקרים, שבראשם עומדים זיגנג דונג ואן בודה, במכון הורמל באוסטין, מינסוטה
השתמשו בתאי גזע של עכברים. בעקבות העבודה שלהם פורסם דוח בכתב העת
nature בתחום ביולוגיה מולקולרית ומבנית.


מיקי שחם, בנק החיים, מבהיר כי מחקר זה פורץ דרך ומספק בסיס מולקולרי להתפתחות רפואה רגנרטיבית", אומר דונג. " מחקר זה יעזור בהתפתחות הדור הבא של תרופות שיעשו תיקון ורגנרציה אפשרית בגוף בעקבות נזק ע"י גורמים כגון סרטן, הזדקנות,
מחלת לב, סכרת ושיתוק על רקע טראומה".


המנגנון מתרכז בחלבון בשם  Klf4, המצוי בתאי גזע עובריים  שפעילותם כוללת שמירה על חלוקת התאים  ושגשוג, אך ללא התמיינות. החלבון שומר על אופי תאי הגזע בתהליך של התחדשות עצמית. החוקרים גילו ששני אינזימים ERK1 ו-ERK2 מדכאים את הפעילות של KLF, מה שמאפשר לתאים להתחיל התמיינות לתאים בוגרים.


שני האינזימים הינם חלק מחטיבת הסיגנלים, שמתחילה כשמגיע אות כימי מחוץ לתאי גזע עובריים. האותות הכימיים מועברים לתוך התא, מה שמפעיל את שני האינזימים .


החוקרים גילו גם איך האינזימים עושים בקרה על color:black">KLF4. הם מחברים מולקולה קטנה, המורכבת מזרחן וחמצן , לcolor:black">klf4 . סימון זה מסמן אותו לפירוק ע"י מנגנון תאי שממחזר חלבונים.


לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים , דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


בהמשך הם גילו שדיכוי הפעילות של שני האינזימים מאפשר לתאי הגזע לשמור על התחדשות עצמית ולהתנגד להתמיינות. הממצאים האלה יחד מראים שהאינזימים משחקים תפקיד חשוב בהחלטה אודות עתיד תאי גזע עובריים, ופוטנציאלית תאי סרטן, שגידולם המהיר משקף התנהגות של תאי גזע.


הוא אחד מהפקטורים שמתכנת מחדש תאי עור בוגרים מסוימים להפוך לסוג תא גזע IPS=   induced pluripotent stem cell   שהתנהגותו דומה לשל תאי גזע עובריים.



כמו כן מחקרים רבים הראו ש KIL4 יכול להפעיל או לדכא ביטוי גנים ובהקשרים מסוימים אף לתפקד כאונקוגן או "מדכא גידולים " tumor suppressor)color:black">


בהנתן הממצאים החוקרים ממכון הורמל מציעים את האפשרות שתוכנית התחדשות עצמית של תאי הסרטן יכולה להיות דומה לזו של תאי גזע עובריים.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית |  Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


· השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים , בלבד.
You cannot miss best UK rolex replica watches with Swiss movements! Place an order online quickly!
You can buy 2023 best omega super clone watches UK from the shop online.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי