מיקי שחם - בנק החיים, על: שיטת תאי הגזע עומדת למבחן במחקר פרקינסון

מיקי שחם - בנק החיים, על: שיטת תאי הגזע עומדת למבחן במחקר פרקינסון

חדשות BBC

מדענים מקווים להבין טוב יותר כיצד פרקינסון מתפתח.

חוקרים מהממלכה המאוחדת משגרים מחקר על הפוטנציאל של שימוש בתאי גזע של אדם כדי לטפל במחלת הפרקינסון.

צוות מאוניברסיטת אוקספורד ישתמש בתאי גזע בוגרים, אשר יש להם את היכולת להפוך לכל תא בגוף האדם – כדי לבחון את המצב הנוירולוגי.

תאי עור יבואו לשימוש כדי להצמיח את נוירוני המוח שמתו בפרקינסון, וועדה תשמע.

המחקר לא יכלול את ההרס של עוברי אדם.

תאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים (IPS) פותחו בשנת 2007.

באותה העת, מדענים אמרו שהיה להם את הפוטנציאל להציע רבים מהיתרונות של תאי גזע עובריים ללא חסרונות אתיים.

שלושה שנים לאחר מכן, נראה כי הטענה בר-קיימא.הצוות באוניברסיטת אוקספורד הוא בין הראשונים בעולם שמשתמשים ב-IPS כדי לבצע חקירה קלינית גדולת היקף של מחלת הפרקינסון, אשר כעת לא מבינים אותה היטב.

חוקרים ייקחו תאי עור מאלף מטופלים עם פרקינסון בשלב מוקדם ויהפכו אותם לתאי עצב הנושאים את המחלה כדי ללמוד עוד על הפרעת המוח, תשמע הפגישה המדעית השנתית של רשת תאי הגזע הלאומית של הממלכה המאוחדת.

הטכניקה היא יעילה בגלל שקשה להשיג דגימות של רקמות עצבים חולות מביופסיות של מטופלים.

לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", ה-IPS מאפשרים לחוקרים ליצור אינספור כמויות של תאי עצב כדי להשתמש בהם בניסויים ולבחון תרופות חדשות.

"מחלת הפרקינסון היא המחלה המתנוונת השנייה בשכיחותה בממלכה המאוחדת וצפויה להיהפך לנפוצה יותר ויותר כאשר אנו חיים יותר זמן", אמר ד"ר ריצ'ארד ווייד-מרטינס, ראש המרכז למחלת הפרקינסון באוניברסיטת אוקספורד.

"ברגע שיש לנו נוירונים ממטופלים, אנחנו יכולים להשוות את התפקוד של תאים שנלקחו ממטופלים עם המחלה עם אלו שאין להם את המחלה כדי להבין טוב יותר מדוע נוירונים של דופמין מתים אצל מטופלים עם פרקינסון".

המחקר מקבל מימון מ-Parkinson’s UK.

מנהל המחקר של הקרן, קיירן ברין, תיאר אותו בתור "מחקר חיוני שיעזור לנו להבין טוב יותר את הגורמים של מצב הרסני זה וכיצד הוא מתפתח ומתקדם."

"אנו מקווים שהעבודה תסלול את דרכה לטיפולים חדשים וטובים יותר לאנשים עם פרקינסון בעתיד".

לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

בערך 120 אלף איש בממלכה המאוחדת חולים במחלת הפרקינסון.

מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·                     השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום

·                     סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה

·                     טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.



מיקי שחם תאי גזע דם טבורי