מיקי שחם מביא חדשות ומחקרי תאי גזע מהעולם: תאי גזע פורצים דרך השתלה לעין, באמצעות ננו גיליון

מיקי שחם מביא חדשות ומחקרי תאי גזע מהעולם: תאי גזע פורצים דרך השתלה לעין, באמצעות ננו גיליון

רופאי עיניים מכון ננוטק יפני ורופאים הודיים;

נמסר גם על ידי מיקי שחם, כי הצעד הבא לכיוון תרגום קליני כדי לעזור לעיוורון קרני בשימוש בג'ל ננו מרוכב שפותח על ידי מכון למחקר כימי ביפן, המדענים ב NCRM ורופאי עיניים בבית חולים לעיניים, השתילו תאים שגודלו במעבדה מתאי אנדותל קרני בהצלחה תאים בעין של שור.

המתודולוגיה היא לשחזור להשתלה עתידית של תאים בעין פגומה אשר נגזרים מקרנית והתרבו והשתלה בעיניו של החולה יותר מפעם אחת.

עבודה זו פורסמה בכתב העת"חקר העין"(pubmed-24144454).

הובהר על ידי מיקי שחם, כי זה שנים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ו אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית.

עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

במעבדה גודלו תאי גזע אנדותל מקרנית והושתלו בעיניים של בעלי חיים עם הזרקה פשוטה.

נמסר להנהלת אתר זה כי מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, מבעלי החברות סיטוג'ן ופידארט, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי - בפרט.

מתודולוגיה זו באמצעות חומרי ננו מרוכבים מסונתזים כימית, עושה את הדברים בטוחים יותר ללא זיהום ביולוגי וגם קלים לביצוע מבחינה קלינית, אמר ד"ר פריקומר, רופא עיניים יועץ.

בעבר הוכח שזה אפשרי להעביר את התאים ללא שימור באמצעות פיגום פולימרים ועכשיו הושג מצב של ההשתלה מן החי שמקרבת אותנו לפיתרון.

עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, ה ב ע י ה של התחום היא ביעילות האיסוף הנמוכה של דם טבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם מרבית החולים והממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע פחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. המצב מצוי בשינוי בימים אלה, ליקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי