מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: אנזים מאיץ שיבוט תאי גזע בלוקמיה מיאלואידית - CML

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: אנזים מאיץ שיבוט תאי גזע בלוקמיה מיאלואידית - CML

צוות בינלאומי, בראשות חוקרים באוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו בית הספר לרפואה, זיהה אנזים מפתח בתהליך התכנות מחדש שמקדם שיבוט תאי גזע ממאירים וצמיחה של לוקמיה מיאלואידית כרונית (CML), סרטן הדם ואומרים מומחים הולך וגדל בשכיחות.

נמסר עוד על ידי מיקי שחם כי ממצאי המחקר פורסם במהדורה המקוונת המוקדמת של האקדמיה הלאומית למדעים (PNAS).

למרות הופעת טיפולים חדשים, כגון מעכבי טירוזין קינאז, CML ולוקמיה אחרת נשארות בעייתיות משום שחלק מתאי הגזע סרטני מונעים הרס שלהם וסופו של דבר מחדשים עצמם, תהליך בתאי גזע המכונה התחדשות עצמית, שיכול לגרום לשיבה ולהתפשטות (גרורות) של המחלה.

הוסבר על ידי מיקי שחם, כי זה כ- 25 שנים, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולי מערכת הדם ורפואת חידוש האיברים /ריפוי תאי, שכן הם ראשוניים יותר מתאי מוח עצם וחסרי מערכת חיסונית (המתפתחת רק כחצי שנה לאחר מכן).

בעיתון PNAS, החוקר ראשי קטךיונה ג'יימיסון, פרופסור לרפואה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, עם עמיתים בארצות הברית, קנדה ואיטליה, מדווח כי דלקת הקשורה להתפתחות של סרטן – נובעת מפעילות מגביר של אנזים הנקרא אדנוזין דאמינז או ADAR1.

ADAR1 נמצא בעובר כדי לסייע בפיתוח של תאי דם ולאחר מכן הוא מגן על תאי גזע דמיים נורמאליים מהתקפת זיהומים. בתאי גזע לוקמיה, לעומת זאת, ביטוי יתר של ADAR1 משפר את תפקוד הרנ"א, מה שמוביל ליותר התחדשות עצמית והתנגדות לתאי גזע ממאירים.

הממצאים מתבססים על מחקרים קודמים על ידי ג'יימיסון ואחרים שמבהירים את ההשפעות של ה RNA וחוסר היציבות. "אנשים בדרך כלל חושבים על חוסר יציבות ה-DNA בסרטן, אבל במקרה הזה, זה איך הרנ"א נערך על ידי אנזימים להתנגדות לטיפול קונבנציונלי".

"התהליך המתואר, אשר מתרחש בהקשר של רצפים ספציפיים, גם מדגיש את החשיבות של טיפול בדלקת" אמר ג'יימיסון. הוא גם מציג יעד חדש עבור טיפולים עתידיים.

"ADAR1 הוא אנזים שאנו עשויים להיות מסוגלים במיוחד למקד עם מעכבי מולקולה קטנים, גישה שכבר השתמשו בה ביעילות עם מעכבים אחרים", אמר ג'יימיסון. "אם אנחנו יכולים לחסום את היכולת של תאי גזע לוקמיה להשתמש ב ADAR1 ויכולים להפיל את המסלול הזה, אולי אנחנו יכולים לשים את תאי הגזע בחזרה על המסלול הנכון ולהפסיק שיבוט ממאיר".

CML הוא סרטן תוצאת הגן המוטנטי שנקרא BCR-ABL בתאי גזע מדם, שמוביל להתרחבות של תאי דם לבנים. הוא בדרך כלל גדל באיטיות ולעתים קרובות אינו מאובחן עד לשלבים המאוחרים יותר של המחלה, כאשר לא יכולה להיות עלייה פתאומית ודרמטית בתאים ממאירים, המכונה משבר פיצוץ.

הגיל החציוני של האבחנה הוא 66 שנים, שכיחות המחלה עולה עם הגיל. למרות התקדמות עצומה בטיפולי מעכבי טירוזין קינאז BCR-ABL, רוב החולים יחלו מחדש אם הטיפול מופסק, בחלקו כתוצאה מהתנגדות תא הגזע הסרטני הרדום.

עורכי האתר מעדכנים כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.

עבודה זו מציעה מנגנון חדשני להתגברות על עמידות לסרטן בתאי גזע לטיפול שעשוי למנוע הישנות והתקדמות.

השכיחות המשוערת של CML בארצות הברית היא 70,000 אנשים עם המחלה, וצפויים לעלות בהתמדה לכ 181,000 בשנת 2050.

CML הוא שהביא למציאת מוטצית הגן BCR-ABL, אך מדענים עדיין לא זיהו את הגורם למוטציה.

עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, שכן בעיית הבעיות של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף הדם והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה מוגבלת.

המצב נמצא בשינוי בימים אלה, מיקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם:

·   השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·   סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·   טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

עפ"י מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.
Top Swiss replica Omega watches UK are excellent in the accuracy, Swiss Movement Omega replica Watches men and women.

Here, you can obtain the Swiss best cheap cartier replica uk with high quality.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי