מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע עשויים להציע עתיד ללא זריקות לחולי סוכרת.

מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע עשויים להציע עתיד ללא זריקות לחולי סוכרת.

ד"ר טימותי קיפר מזכיר את הרגע שבו הבין שהטיפול בסוכרת עומדת להשתנות לנצח.

נמסר על ידי מיקי שחם כי בסוף 1990 עמיתיו של קיפר באוניברסיטת אלברטה, ניסו להשתמש בתאי לבלב מנפטרים כדי לספק לחולי סוכרת אינסולין ובכך לחסוך מהם זריקות כואבות. בעוד הטכניקה בסופו של דבר עם תופעות לוואי בעייתיות, בהשראת קיפר נמצאה בסופו של דבר פריצת הדרך שלו: במקום להסתמך על רקמות שנתרמו, הוא חשב, למה לא להשתמש ביכולת ההתחדשות המדהימה של תאי גזע.

 "הרעיון של שימוש בתאים במקום מחטים פשוט נשמע לי הגיוני", אומר קיפר, חוקר ופרופסור באוניברסיטה של ​​קולומביה הבריטית.

קיפר הוא חלק משורה של מדענים קנדיים פועלים כדי לשים קץ לסוכרת, אשר משפיעה על שלושה מיליון קנדים. המספר הזה עולה, בשל הזדקנות אוכלוסייה, אורח חיים בלתי פעיל יותר ויותר שיעורי השמנה.

מיקי שחם מסביר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורטופדיה ועוד.

תשעה עשורים לאחר שחוקרי טורונטו, פרדריק בנטינג וצ'רלס בסט המציאו את הזרקת האינסולין וזכו בפרס נובל, קיפר וחבריו הם בין המדענים שדוהרים לכיוון מהפכה דומה בטיפול בסוכרת, שהם אומרים יכולה לבטל את זריקות האינסולין המיושנות. הם רתמו כלי רב עוצמה - תאי גזע עובריים אנושיים (hESCs).

כמו כל מי שחי עם סוכרת יודע, זריקות אינסולין הן דרך מסוכנת לטיפול במחלה. אם כמות האינסולין המוזרק נמוכה מדי, רמות הגלוקוז בדם נשארות גבוהות מדי, מה שמובילים לעצבים ונזק לכלי דם. כשמזריקים יותר מדי וגלוקוז – הוא נשאב היישר למחזור הדם, מצב שיכול לגרום לליקוי במוח ואף תרדמת.

ד"ר לורה רוזלה, אומר שיש שתי דרכים שחולים יכולים להרוויח מנטישת המחט. "מנקודת המבט של המטופל, זה משפר את איכות החיים. יש גם הפוטנציאל לשגיאות מינון. ההשפעה השלילית ביותר לכך היא מוות. "

תאי גזע עובריים אנושיים נגזרים מעוברי אדם והוא יכול לגדול ולהתחלק במעבדה לכמות כמעט בלתי מוגבלת. יש להם את היכולת להפוך לכל אחד מ 200 סוגי התאים השונים בגוף - כולל תאי לבלב המייצרים אינסולין.

למרות שהסוכרת מסוג 1 נדירה יותר, החדשנות של קיפר מיועדת לחולי סוכרת סוג 1, כי הם זקוקים לאינסולין משלים כדי לשרוד. "אמנם יש לחולי סוכרת סוג 2 אפשרויות טיפול רבות", אומר קיפר, "כשליש ידרשו לטיפול באינסולין. סביר לצפות שגישה מבוססת תאים עשויה להיות יעילה בחולים אלו, יותר.

קבוצתו של קיפר פרסמה מאמר מדעי בכתב העתDiabetologia  המראה כי תאי גזע שמקורם בתאי לבלב שהושתלו בעכברים סוכרתיים נוצר אצלם מספיק אינסולין כדי לבטל את הצורך בזריקות. "אנחנו היינו באקסטזה כשראינו שרמות הסוכר בדם בסופו של דבר ירדו לרמות נורמליות", אומר קיפר.

הממצאים התקבלו באופטימיות זהירה על ידי אחרים בתחום. "מדובר בניסוי חשוב מאוד שלוקח אותנו צעד אחד קרוב יותר לטיפול פוטנציאלי חדש לסוכרת מהסוג 1", אומרת ד"ר מריה כריסטינה נוסטרו, פרופסור במחלקה לפיסיולוגיה באוניברסיטת טורונטו. היא מזהירה שעדיין יש נעלמים בטכניקה של קיפר. לא ברור אם המספר הקטן של תאים ב" שקית התה " יהיה מספיק כדי לבטל סוכרת וכמה זמן תאים אלה ישרדו.

"אמנם יש עדיין דרך ארוכה מאוד, כל התקדמות מבורכת בשלב זה", הוסיף ד"ר ג'יימס ג'ונסון, פרופסור לרפואה ב UBC ששתף פעולה עם קיפר בפרויקטים אחרים.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

יכול לעבור עשור לפני ניסויים קליניים יושלמו והיעילות של הטיפול בתאי גזע של קיפר נבדקה באופן מלא. קיפר מסכים יש עדיין מכשולים "דאגה אחת היא שחלק מתאי הגזע עשויים להמשיך ולהתרבות ויצרו גידול", הוא אומר.

למרות האתגרים העומדים לפניהם, נוסטרו אופטימי לגבי הפוטנציאל של תאי גזע בטיפול בסוכרת. "התרגום למעשי עלול לקחת זמן, אך עד כה הממצאים המרגשים הללו לוקחים אותנו קרוב יותר להגשמת החלומות שלנו."

הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה מוגבלת.

מיקי שחם פיתח שתי טכנולוגיות ומכשירים, אשר לראשונה בעולם מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים ולא רק בילדים, סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.
2021 best uk swiss movements fake watches with high quality for sale.

Buy uk breitling replica watches for men and women in discount from online store.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי