מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 2

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 2

1. שליטה ארוכת טווח ב-HIV על ידי השתלת תאי גזע

New England Journal of Medicine

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

גבר לבן בן 40 עם אבחנה של לוקימיה מילוידית אכוטית (תת-תחום FAB M4, עם מאפיינים נורמאליים של ציטוגנזה) הגיע לבית החולים. הדבקה ב-HIV-1 אובחנה 10 שנים קודם.

החולה טופל ב-HAART (600 מ"ג של אפווירנז, 200 מ"ג של אמטריסיטאבין ו-300 מג של טנופובייר כל יום) למשל 4 שנים.

במשך הזמן הוא לא פיתח אף מחלה שקשורה ב-AIDS.

2. חקר ACT לתאי גזע עבור מחלות רטינאליות הניב תוצאות חיוביות

The Journal of New England Technology

חברת ACT , חברת תרופות רגנרטיביות שנמצאת בוורצסטר, דיווחה על תוצאות ממחקר בבעלי חיים שקשורה למחקר שלב 1 עבור טיפול בתאי גזע במחלת SMD.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

חוקרים של סקריפס מסבירים את השבירות של תאי גזע

חוקרים במכון המחקר סקריפס פתרו את הבעייה של מדוע תאי גזע עובריים אנושיים הם כל כך קשים לפיתח במעבדה. התובנה החדשה תספק למדענים טכניקות חדשות על מנת לנוע קרוב יותר לזמן בו אפשר יהיה לעשות שימוש בתאי גזע לצרכים טיפוליים.

המחקר יופיע בגליון של PANS

3. תאי גזע עוזרים להתאוששות הלב לאחר ניתוח

וונקובר סאן

הזרקה של תאי גזע לתוך הלב בזמן ניתוח עשוי לסייע לפציינטים אשר סובלים ממחלות לב כרוניות, כך טוענים חוקרים.

חוקרים במונטריאול עושים שימוש בתאי גזע שנלקחים ממח העצם של החולה על מנת לטפל במחלת לב אסכמית, אשר מאופיינת בירידה באספקת הדם ללב, דבר המוביל לדום לב.

4. סטמגנט תמכור את מוצר הפיתוח של פייזר

סן דייגו ביזנס גורנגל

חברת פייזר בע"מ הודיעה שהיא תתחיל במכירת ריאגנטים לשימוש במחקר בתאי גזע דרך סטמגט בע"מ, חברת ביוטק שפועלת מסן דייגו, בוסטון.

תחת תנאי ההסכם, סטמגנט תמכור מרכיבים לשימוש במחקר בתאי גזע. התנאים הפיננסיים נשארו בסוד.

פייזר אמרה ששיתוף הפעולה תעזור לחוקרים אשר בודקים טווח גדול של תאי גזע ואפליקציות מבוססות תאי גזע, ובכלל זה מחקר על סרטן, מחקר במדעי המוח ומחלות מטבוליות.

רופא מנצל חולי MS

רופא הולנדי ניצל קבוצה של חולים אשר סובלים מ- MS על ידי הצעה לטיפול בתאי גזע אשר לא תוכננו לשימוש בחולים אנושיים.

ג'יימס מקקוריסן, מסיידבנק, סקוטלנד, היא אחד מ-9 גברים ונשים אשר ביקרו את ד"ר רוברט טרוסל על מנת למצוא תרופה לסימפטומים שלהם.

5. רגישות להורמונים של תאי גזע בחזה מספק מטרה עבור תרופות

Physorg.com

תאי גזע של החזה מאוד רגישים להורמונים הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון, כך מדווחים חוקרים במכון וולטר ואליזה הל. ממצא זה סולל את הדרך עבור פיתוחים של תרופות חדשות לסרטן השד.

6. טיפול בתאי גזע עבור מחלת כרון מראה התחלה מבטיחה

רוייטרס

חברת סלגיין הודיעה ביום חמישי שהניסויים שלה בטיפולים של תאי גזע הראו תוצאות מבטיחות במחקר קטן של שלב 1 בחולים אשר סובלים ממחלת כרון ושלא הגיבו לטיפולים אחרים.

7. חברת פייט תרפויטיקס מרחיבה את אימפריית תאי הגזע לקנדה

Xconomy

ה"אימפריה" של פייט טרפויטיקס כבר משתרעת מחוף לחוף. כעת היא מרחיבה צפונה לקנדה.

המפתחת המבוססת בסן דיאגו אשר מתמחה בטכנולוגיות של תאי גזע, הסכימה לקנות את חברת ווריאו טרפויטיקס מאוטווה, דבר שיוסיף מוחות מבריקים וטכניקות חכמות לפיתוח תרופות אשר מאפשרות לגוף האנושי רגנרציה של רקמות פגועות.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי