מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: 'עריכה' של תאי גזע לטיפול ב- HIV / איידס.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: 'עריכה' של תאי גזע לטיפול ב- HIV / איידס.

חוקרים במכון לתאי גזע בהרווארד (HSCI) במסצ'וסטס ובתי החולים לילדים בבוסטון (BCH) השתמשו לראשונה בטכניקה חדשה יחסית כדי ליצור את מה שעשוי להיות טכניקה יעילה לחסימת HIV והורס את המערכת החיסונית של החולים.

דווח על ידי מיקי שחם כי זהו הדו"ח הראשון שפורסם בו תוך שימוש בטכנולוגיה CRISPR, ביעילות ובדייקנות נערכו הגנים הרלוונטיים מבחינה קלינית מתאים שנאספו ישירות מאנשים, וייצור תאי גזע ותאי T.

החוקרים מאמינים כי גישה חדשה זו לטיפול HIV יכולה להיות מוכנה לניסויי בטיחות בבני אדם בפחות מחמש שנים.

העבודה, בראשותו של צ'אד קוואן, ודריק רוסי, פרופסור חבר במחלקה של אוניברסיטת הרווארד לתאי גזע וביולוגיה משובית.

מיקי שחם מדגיש, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש האיברים /רגנרטיבית.  מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.

חלק עיקרי של מערכת חיסון המבוסס על הדם, ונכנס דרך CCR5 הנקרא קולט גן המשמש כדלת לתוך התאים. ברגע שנכנס לתאי T, HIV משכפל והורג את תאי המארח, ומותיר חולים לחסדיהם של מגוון רחב של זיהומים אופורטוניסטים.

בשימוש בטכנולוגית עריכת גן CRISPR הצוות קולט CCR5 מתוך תאי גזע מדם. בתאוריה, תאי גזע כאלה יכולים להיות מוחדרים לחולי HIV באמצעות השתלת מח עצם, ההליך המשמש להשתלת תאי גזע מדם לחולי לוקמיה, על מנת להצמיח מערכת חיסונית HIV עמיד.

"הראינו כי אתה יכול "לעבוד" ביעילות על CCR5, הראנו שהתאים עדיין פונקציונליים, ועשינו את ניתוח הרצף עמוק מאוד, כדי להראות שלא היו מוטציות לא רצויות, כך שזה נראה בטוח," אמר קוואן, והוסיף כי "יש כמובן הרבה יותר עבודה לעשות."

"השלב הבא הוא ניסויים בבעלי חיים" אמר קוואן. "יש מודלי עכבר מצוינים שאתה יכול לתת להם מערכת חיסון אנושית ולאחר מכן להדביק בנגיף האיידס. אנחנו יכולים לתת את התאים שלנו לעכברים ולראות אם הם מוגנים מפני HIV."

"הצעד הבא יהיה לפנות ל- FDA לאישור להשיק ניסויי שלב I אנושיים, אשר נועדו אך ורק כדי לבחון את הבטיחות של טיפולים חדשים". קוואן אמר ש"מוקדם לחזות כיצד ניסויים כזה עשויים להתחיל."

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי הגזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש האיברים /רפואה רגנרטיבית.

Swiss online replica watches UK at affordable prices for men and women.
You can buy US 2023 breitling replica watches online. Fast shipping. Quality guarantee.

דוד סקאדן, המטולוג/אונקולוג ומנהל המרכז לרפואת רגנרטיבית ב- MGH, קורא לעבודה החדשה "צעד ראשון אדיר בעריכה מתוך מה גורם לתאים אנושיים פגיעים לנגיף האיידס. זה רעיון אפשרי שתאי מערכת החיסון של האדם עצמו יכולים לתקוף HIV מבלי להיות רגישים לכך"

"זה משהו שאנחנו בהחלט צריכים להמשיך בו" אמר סקאדן, שהוא גם יו"ר משותף של SCRB. הוא ציין כי "מחקרים בנושא כדי לשפר את הבטיחות ונוחות של השתלת תאי גזע תחייב להביא את העבודה הזאת לקבוצה רחבה של מטופלים"

מה שעושה את העבודה מבטיחה במיוחד הוא שזה עשוי ליצור דרך לעזור למספר גדול של חולים.

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (האחד ב- 33% והשני ב- 81%), שיכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה התחדשותית / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי