מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: תאי גזע לריפוי התא שניזוק מפיברוזיס

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: תאי גזע לריפוי התא שניזוק מפיברוזיס

מדענים משתמשים בתאי גזע כדי להחליף תאים כבד פגומים.

שילוב של תאי גזע ספציפיים בתרופה יכול להקל בבעיה הנגרמת דם-פלוק הפיברוזיס ידי התחדשות תאי כבד, על פי מחקר חדש.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

שילוב זה עלול להתייחס לסיסטיק הכבד הנגרם אשר על פי דו"ח 2014 על ידי ארגון הבריאות העולמי, משפיע על כמה מיליוני אנשים במצרים, סודן ותימן.

עודכן על ידי מיקי שחם כי לאחר בידוד תאי גזע מזנכימאליים מג'ל וורטון של חבל טבור אנושי, צוות מדענים מצריים השתיל את תאי הגזע לתוך העכברים הנגועים בשילוב עם תרופת praziquantel.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקורא הישראלי בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

בשבוע השמיני של הטיפול המשולב התהפך הפיברוזיס ביעילות רבה יותר מאשר כאשר התחיל. בשבוע ה 16 הוא הוריד את הביטוי של גני סמן ספציפי סיסטיק ושיפר את הביטוי של גני הסמן המציינים התחדשות של תאי כבד.

"על ידי ביעור תולעים והפחתת ביציהן, praziquantel והתאים סיפקו את המיקרו-סביבה האידאלית לכבד, עבור תאי גזע לגדול ולתפקד בתאי הכבד," אומר החוקר הראשי יסמין מ. עטיה מהאוניברסיטה הבריטית במצרים.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי