מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: הפיכת תאי גזע לגידים.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: הפיכת תאי גזע לגידים.

חברת רפואת רגנרטיבית OrthoCell הודיעה על הצלחה בגידול גידים אנושיים במעבדה.

הממצאים של ניסויים לגדול גידים אנושיים מתפקדים ב bioreactor הוצגו באגודה האוסטרלית למרפק וכתף כנס הדו-שנתי במלבורן על ידי המדען הראשי של Orthocell, פרופ' מ.ה. ג'נג.

פריצת הדרך המדעית שנבעה משיתוף פעולה בין Orthocell, לאוניברסיטת מערב אוסטרליה, אוניברסיטת וילון, אוניברסיטת גריפית ואוניברסיטת אוקלנד והתאפשרה באמצעות מענק המועצה האוסטרלית למחקר.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

פרופסור ג'נג הסביר: "הסוד לגידול שתל גיד אדם מחוץ לגוף, הוא ליצור בתרבית את כמות הגירוי המדויקת לתאים אלה, כך שהם ירגישו בבית ולייצר את הרכיבים הדרושים ליצירת רקמת גיד. בעתיד זה יכול להיות מוצר שיחליף גידים שנפגעו, המשלימים את המוצר באחר שלנו (TM)- Ortho-ATI לתיקון גיד."

הנתונים שהוצגו על ידי פרופ' ג'נג מדגימים גם כיצד מוצר (Ortho-ATI (TM עובד. פרופסור ג'נג אמר כי "הראנו שאנחנו יכולים לגדל ולשמור על תאי גיד חזקים בתרבית באותה טכנולוגית של צמיחת תאים שמאחורי (Ortho-ATI (TM. טכנולוגית זו אינה להקלה על כאב ושיפור התפקוד, היא מאפשרת את הצמיחה של רקמת גיד חדשה ומחקר ממוקד זה מדגים ההישג הזה".

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

ד"ר הרוקי טואן, מומחה מוביל בעולם ברפואת רגנרטיבית ותאי גזע, הגיב על פריצת דרך זו: "התחום של רפואת רגנרטיבית מתקדם בקצב מהיר, מרגש לראות גידים אנושיים הגדלים במעבדה שעשויים להוביל להתחדשות של גידים שנפגעו קשה. יש צורך קליני גובר לתיקון יעיל של הגיד."

ד"ר טואן הוא פרופסור לאורתופדיה ניתוחית באוניברסיטת פיטסבורג בית הספר לרפואה, פיטסבורג, פנסילבניה.

Orthocellהיא הראשונה בעולם שקבלה אישור רגולטורי למוצר שלה לתיקון גיד והתחדשות (Ortho-ATI (TM וממשיכה לפתח יישומים חדשים לטכנולוגיה לתיקון גיד באתרי פציעה, כגון מרפק טניס, אכילס וגידי פיקה. היכולת לגדל גידים מחוץ לגוף תקדם את אפשרויות הרפואה הרגנרטיבית.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי