מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שיטה מבוססת RNA להפקת iPSCs

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שיטה מבוססת RNA להפקת iPSCs

חוקרים מאוניברסיטת סן דייגו דיווחו כי הם פיתחו שיטה פשוטה, מבוססת RNA ליצירת תאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים (iPSCs).

החוקרים תיארו את השיטה להפקת התאים האלה שהם אומרים שמשפרת באופן דרמטי את הידוע בגישות המבוססות על ה- DNA, ליצירת תאי גזע פלוריפוטנטיים במחקרים בתאי גזע אנושיים ובסופו של דבר, בטיפולים.

להיום, שיטות שפותחו ליצירת iPSCs ללא אינטגרציה, לא הוכחו כקלות ויעילות לשחזור. לכן, חוקרי אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו התמקדו בגישה שלהם לפיתוח שיטה מבוססתRNA שיכולה להישמר ולהיות משוכפלת בצורה מבוקרת.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

בעוד שניתן לתכנות מחדש תאים סומטיים כגון פיברובלאסט לייצר iPSCs, יש חסרונות בשימוש הקליני שלהם הכוללות יעילות נמוכה ללא שינויים גנטיים, פוטנציאל להיווצרות גידול תוך גופי, שילוב אקראי של וקטורי משלוח לתוך הגנום וגדילה בלתי מבוקרת של התאים הנותרים שתוכנתו מחדש.

החוקרים אומרים כי הפיתוח של חלבון או אסטרטגיות תכנות מחדש מבוסס RNA, יעזור ליצור iPSCs אנושי ללא שינויים גנטיים.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

המחברים של המאמר הנוכחי מתארים גישת שחזור מבוססת RNA iPSC באמצעות רפליקון יחיד, סינטטי המשכפל את עצמוVEE- RF- RNA, המבטא ארבעה גורמי תכנות מחדש (Oct4, KLF4, Sox2, עם c- MYC או GLIS1).

דור יעיל של iPSCs עם כל סימני ההיכר של תאי גזע, כולל סמני פני תא, פרופילי ביטוי גנים גלובליים ופלוריפוטנטיות, התמיין לכל שלוש שכבות הנבט.

לגישה מבוססת RNA VEE- RF תכולה רחבה, אמרו המחברים, עבור הדור של iPSCs לשימוש אולטימטיבי בטיפולים בתאי גזע אנושיים ברפואה רגנרטיבית.

"זה הביא לדור יעיל של iPSCs עם כל סימני ההיכר של תאי גזע", אמר החוקר הראשי סטיבן מרושל,, פרופסור במחלקה לאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. "השיטה לשעתקו מאוד יעילה וזה עובד".

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

השיטות שפותחו על ידי חוקרי אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו משפרות באופן דרמטי את הגישות המבוססות על DNA קיימים, להימנע מבעיות אינטגרציה פוטנציאליות ולספק את מה שנראה כשיטה בטוחה יותר ופשוטה יותר ליישומים קליניים בעתיד. יש לגישה שלהם תכולה רחבה לייצור המוצלח של iPSCs לשימוש במחקרים בתאי גזע אנושיים וטיפולים.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי