מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מחקר שופך אור על ההתפתחות סרטן ריאות

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מחקר שופך אור על ההתפתחות סרטן ריאות

חוקרים באוניברסיטת קליפורניה בראשות ד"ר בריז'יטגומפרטסגילו את המנגנון הפנימי של תהליך הנחשב לשלב הראשון בהתפתחות סרטן הריאות. המחקר מסביר כיצד גורמים המווסתים את הצמיחה של תאי גזע בוגרים לתקן רקמות של ריאה, יכולים להוביל להיווצרות של נגעים טרום סרטניים.

ממצאים מהמחקר בן שלוש השנים יכולים להוביל לטיפולים חדשים מותאמים אישית עבור סרטן ריאות, האחראי על 29% ממקרי המוות מסרטן בארה"ב.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

המחקר פורסם בכתב העת STEM CELLS.גומפרטס, חברה באוניברסיטת UCLA והמרכז לרפואה רגנרטיבית ומחקר בתאי גזע והמרכז לחקר הסרטן, שיתפה פעולה עם מנשפול וברטי בישט.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

תאי גזע בוגרים בדרכי הנשימה בריאות, קיימים על מנת לתקן את דרכי הנשימה לאחר פציעה או מחלה הנגרמת על ידי עישון, זיהום, וירוסים או גורמים אחרים. גומפרטסוהצוות שלה מצאו שתהליך זה מוסדר בחוזקה על ידי מולקולות שנקראים מיני חמצן תגובתי, או ROS.

המחקרים אחרונים הראו כי רמות נמוכות של ROS חשובות לאיתות לתאי הגזע כדי לבצע פעולות חשובות, כגון תיקון נזק לרקמות ואילו רמות גבוהות של ROS יכולה לגרום לתאי הגזע למות.

המחקר באוניברסיטת UCLA מצא כי השטף הדינמי של ROS מרמות נמוכות לרמות מתונות, הוא מה המניע את תהליך התיקון וכי העלייה ברמות ROS בתא בתיקון מצטמצמת במהירות לרמות נמוכות כדי למנוע התפשטות תאים מופרזת.

המעבדה של גומפרטסמצאה כי שיבוש ברגולציה הנורמלית של ROS חזרה לרמות נמוכות, גורם לתאים לא בוגרים להפוך לנגעים טרום סרטניים. שינויים גנטיים בתאים בנגעים אלה לאורך זמן, יכולים לאפשר לגידולים סרטניים להיווצר.

"ROS נמוךהוא מה שמחזיק את תאי הגזע דרוכים, כך שהגוף שקול ומוכן להגיב על פגיעה ולבצע תיקון", אמרהגומפרטס, פרופסור במחלקה לרפואת ילדים באוניברסיטת קליפורניה. "הפסד של רגולציה של ROS זה, מובילה לנגעים טרום סרטניים. עכשיו, עם הדגם הטרום סרטני הזה, אנחנו יכולים להתחיל לחפש את מה שאנחנו מכנים 'מוטציות נהג", שינויים ספציפיים שלוקחים את הנגעים הטרום סרטניים לסרטניות במלוא מובן המילה ".

גומפרטסאמרה כי בגלל גורמים רבים ושונים - כוללים עשן סיגריות, ערפיח ודלקת - עלולים לגרום לעלייה בROS בתאי גזע בדרכי הנשימה. החוקרים עשויים בסופו של דבר להיות מסוגלים להתאים אישית את הטיפולים. "ישנן דרכים רבות לאדם להגיע לנגע ​​טרום סרטני ולכן התהליך יכול להיות שונה בין קבוצות שונות של אנשים. בדרך אישית נזהה את המסלולים שהשתבשו במטופל, ונוכל למקד טיפול לאותו אדם ".

המטרה הסופית של המחקר היא לפתח אסטרטגיה על מנת למנוע נגעים טרום ממאירים על ידי מיקוד נגעים אלה, ולכן מניעת סרטן הריאות.

"המחקר שלנו חשוב משום שהוא שופך אור על האופן בו סרטן הריאות יכול להיווצר ובתקווה להוביל לטיפולים חדשים למחלה נוראה הזאת," אמר פול.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי