מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע לריפוי שריר הלב לאחר התקף לב

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע לריפוי שריר הלב לאחר התקף לב

טיפול בתאי גזע למחלות לב וכלי דם הוא לא חלום באספמיה אלא כבר מציאות, ועל החולים להבין את המדע המורכב מאחורי טיפולים ניסיוניים אלה, על פי ראשי מכון הלב וקרדיולוגיה Cedars-Sinai.

ד"ר טימותי ד הנרי, הידוע בעבודתו החדשנית בפיתוח טיפולים בתאי גזע לחולי מחלת לב, אמר ש "הוא מבין מדוע כל כך הרבה מבולבלים לגבי הממצאים המדעיים האחרונים".

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

"רוב האנשים היום מקבלים את המידע מהרשת הציבורית והנושאים הנוגעים לתאי גזע הם מורכבים מכדי שניתן יהיה להסביר באופן מלא בביטוי קליט בודד", הנרי אמר, והוסיף, "יש הרבה יותר מדי מחלוקת בתאי גזע והרבה יותר מדי הייפ."

"תאי גזע עובריים הפכו ל 'קו מפריד' בין המקובל לאזוטרי, עם הרבה התנגדות למחקר בתאי גזע שמקורם בעוברי אדם," אמר הנרי. עם זאת, הוא אמר, "המחקר הקליני החדשני של היום מתמקד בתאי גזע שמקורם במבוגרים שניתנים לתכנות כדי להפוך לתא מיוחד, כגון תא לב או תא מוח, ובכך למנוע את השאלות האתיות העוסקות במחקר עוברי."

"מה שעושים הוא שימוש בגורמי גידול על מנת לעודד את התאים הטבעיים בגוף ליצור רקמה חדשה, בריאה." אמר הנרי.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

מכון Cedars-Sinai בניהולו של ד"ר לרפואה אדוארדו מרבאן, הוא מוביל בעולם בחקר השימוש בתאי גזע להתחדשות שריר לב בחולים שעברו התקפי לב. בשנת 2009, רופאי Cedars-Sinai היו הראשונים לבצע עירוי של תאי גזע לחולי התקף לב, תוך שימוש בתאי גזע שגדלו מרקמת הלב של החולים עצמו. המחקר, שפורסם בחודש פברואר 2012 ב Lancet, הראה כי חולים שעברו את הפרוצדורה בתאי הגזע חוו ירידה משמעותית בגודל הצלקת שהותיר התקף לב. החולים חוו גם עלייה גדולה בשריר הלב לאחר טיפולים בתאי גזע הניסיוניים.

נכון לעכשיו, הנרי הוא שותף במחקר תאי גזע חדש עם ד"ר לרפואה מאקר, מנהל הצנתורים. נעשה שימוש בתאי לב מתורמים שאינם קשורים למאמץ להפוך את הנזק לרקמות לאחר התקף לב.

במהלך ההרצאה שלו, הנרי גם הביע דאגה לחולים שעלולים להיות מנוצלים על ידי מרפאות "שחורות" מחוץ לארצות הברית, המציעות "מרפא" בתאי גזע לכל דבר, החל במחלות נוירולוגיות ועד התקרחות. חולים גם צריכים להבין שיש לתאי גזע עוד דרך ארוכה לעבור לפני טיפולי רפואה רגנרטיבית זמינים באופן נרחב.

"עשינו התקדמות גדולה ב 20 השנים האחרונות, אבל עדיין יש לנו מה לעשות," אמר הנרי, במיוחד לחולי מחלות לב שתקוותם האחרונה היא השתלה או מכשיר שאיבה מכאני. "מה שאנחנו צריכים לעשות הוא עוד מחקרים שילמדו אותנו וייקחו אותנו לצעד הבא. יש אתגרים משמעותיים, אבל אנחנו יכולים להשיג אותם."

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי