מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ראסל מילר, בן 53, טרשת נפוצה

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזעדם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ראסל מילר, בן 53, טרשת נפוצה

מקום מגורים: מלבורן, אוסטרליה

לפני הטיפול בתאי גזע

אני בן 53 שלוקה בטרשת נפוצה ועברתי את התקפת טרשת הנפוצה הראשונה הגדולה שלי לפני 15 שנה בגיל 37. הלכתי לרופא הכללי המקומי עם התסמינים שלי וזה אבחן אותי לא נכונה עם שבץ. אבחנו אותי נכונה בשנת 2000; לפני 10 שנה. קיבלתי עידוד מהנוירולוג שלי להתחיל טיפולים באמצעות אינטרפרון בטא כדי לעצור את התקדמותן של המתקפות, אשר התחלתי לפני 3 שנים. למרבה הצער עבורי, הטיפול לא עצר את התקדמותם של הליקויים שלי. גם הרגשתי שהוא נתן לי כמה תופעות לוואי לא נעימות, אז החלטתי להפסיק את הטיפול. הליקויים בגופי המשיכו להתעצם ולבסוף, נאלצתי להפסיק לעבוד.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

לכן, למשך עשר שנים, בריאותי התדרדרה והצטברו ליקויים רבים. ההליכה שלי הסתכמה בכמה צעדים ברחבי הבית עם עזרתו של הליכון ובחוץ בעזרתו של קטנוע חשמלי. המעיים והשלפוחית שלי התמוטטו והייתי בכאב תמידי. צד ימין של גופי חווה עוויתות ביד וברגל וכף הרגל שלי נשמטה. עשיתי כמו שרוב האנשים שלקו בטרשת נפוצה עשו בשלב זה ונמנעתי מלצאת החוצה, לא טיילתי ולא הייתה באינטראקציה עם הקהילה או עם חברים מחוץ לעולם המאוד קטן שהוא ביתי. נהפכתי למתבודד.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

Xcell-Center

קראתי רבות לגבי טיפול בתאי גזע ולעיתים תהיתי אם הוא יעזור לי. באוקטובר 2009 החלטתי להירשם לXcell-Center בקולון, גרמניה כדי לעבור את טיפול תאי הגזע.

ערב אחד קיבלתי שיחה מהם ובה נמסר לי שהתקבלתי כמועמד מתאים ולתאם איתם מתי ארצה לבוא לגרמניה ולעבור את הטיפול שלהם.

לקח לי שבועיים בערך לסדר הכול; דרכונים, טיסות והייתי צריך שמישהו יסייע לי במהלך הטיול. נאלצתי להשתמש בכיסא גלגלים ידני בתור דרכי היחידה להצליח לטייל ולכן הייתי צריך שמטפל ידחוף אותי. הבן שלי הציע להיות המטפל ושנינו טסו מחוץ למלבורן ב29 בנובמבר, 2008.

הגענו לבית המלון שלנו ביום ראשון והשתמשתי בשירות שXcell-Center מציע למטופליו; שירות שינוע פנימי אשר אוסף מטופלים משדה התעופה וגם עבור כל הפגישות כפי שנדרש.

ביום שני אספו אותנו בשעה תשע בבוקר ונסענו לבית החולים אדוארדוס בקולון שהם הם הולכים לבצע את הפרוצדורה הפשוטה הראשונה של הוצאת מח עצם מעצם הירך שלי.

צוות בית החולים מוכשרים היטב בלדאוג למטופלים שלהם וכולם דיברו אנגלית. הרופא נתן לי תדרוך לגבי מה הולך לקרות וגם הרחיב על סכנות אפשריות. הפרוצדורה של הוצאת מח עצם מהירך שלי בוצעה די בקלות. פשוט הייתי צריך לשכב על הצד והרופא הוציא מח עצם יהרך. בגלל שלא הייתי במצב שיכולתי לראות אותו מבצע את ההליך, אני יכול לתאר את זה רק כמשהו לא נוח כמו פגישה עם רופא השיניים. ההליך נמשך בערך שלושים דקות. הם לאחר מכן שלחו את מח העצם למעבדה שם הם מפרידים את תאי הגזע האוטולוגים.

לאחר ההליך, היינו חופשיים לעשות כרצוננו. השתמשתי בכיסא גלגלים ידני בכל מהלך שהותי בקולון, אז הבן שלי דחף אותי ברחבי האתרים בקולון. מכיוון שלא הייתה לי בעיה עם האיסוף של תאי הגזע וכמעט לא חוויתי כאבים לאחר מכן, הלכנו לקניות.

היום למחרת (שלישי) היה יום מנוחה לכן שוב היינו חופשים לעשות כרצוננו. ביום רביעי, שוב אספו אותי ולקחו אותי בחזרה לבית החולים בשביל ההשתלה של תאי הגזע. הייתי מאוד לחוץ לגבי חלק זה בפרוצדורה אבל לא הייתי צריך להיות. זה החלק הפשוט ביותר ונטול הכאבים של התהליך. פשוט הייתי צריך לשבת על מיטה ולהתכופף קדימה, לקשת את גבי כדי לפתוח את הפערים בין החוליות. הרופא נתן לי זריקת הרדמה מקומית בגבי התחתון כדי להשקיט כל כאב. הייתי צריך לשבת בשקט למשך חמש דקות בזמן שההזרקה החלה לעבוד. כאשר הוא נגע בי לאחר חמש דקות דמיינתי שהוא ניסה לאתר איפה להזריק לי והוא אמר "בסדר, סיימתי". זה באמת היה כזה פשוט. הוא כבר הזריק את תאי הגזע לנוזל השדרה שלי. לאחר מכן הייתי צריך לשכב בשקט על הבטן שלי.

לאחר כמה שעות של מנוחה הורשיתי לקום להתלבש ולחזור למלון שלי. למחרת הייתי מאוד עייף ופשוט נחתי. לאחר מכן ראינו אתרי תיירות שוב כמה ימים לפני שטסנו חזרה למלבורן.

התקדמות לאחר הטיפול

חזרתי למלבורן לפני 11 שבועות כבר. התחלת חיי החדשים נעשתה בשני בדצמבר, 2009. הייתי בג'ט לאג נוראי כשחזרתי הביתה אז ישנתי בכל דקה פנויה. לאחר כמה שבועות, יצאתי מהמיטה בערך שלוש שעות מוקדם יותר בכל יום והשעות הנוספות האלו היוו זמן טוב ופרודוקטיבי. הערפל או התחושה השיכורה שהיו לי כל הזמן נעלמו. רמות האנרגיה שלי היו כה גבוהות שלא ידעתי מה לנסות קודם; לא הייתה לי עייפות בכלל. השרירים שלי התנוונו כל כך שאפילו שהיה לי את הרצון לעשות דברים שוב, הגוף הזקן והמסכן שלי ל יכל לתמוך בי. הייתי מתעורר כל בוקר עם רצון לקפוץ מהמיטה ולפצוח באתגר חדש.

ביום חג המולד 2009, בפעם הראשון, הוצאתי את כלבי לטיול ברחבי השכונה בעזרת ההליכון שלי לצורך תמיכה. עכשיו אני הולך רק עם מקל ומסוגל לכסות בערך 400 מטרים. האיברים הפנימיים שלי החלו לעבוד שוב. אני ישן שמונה שעות של שינה שלווה כל לילה ואף פעם לא צריך לקום לשירותים. עדיין יש לי עוויתות בגפיים הימניים וכאב מסוים בגוף אבל אפשר להתמודד איתם.

שישה חודשים לאחר מכן

ובכן חשבתי שהגיע הזמן שאעדכן לגבי מצבי מאז הטיפול בתאי הגזע. קל מאוד לשכוח איפה הייתי ומה השתנה והכי חשוב כיצד אני מרגיש לגבי זה. איכות החיים שלי השתפרה באופן דרמטי.

הדבר הכי טוב, בראש הרשימה, במקום הראשון אשר הרווחתי מהטיפול שלי הוא חשיבה צלולה. אני כבר לא סובל מהפרעות חשיבה. הגישה שלי מאוד חיובית, הרגשות שלי מאוד יציבים ואני מאושר. אפילו קיבלתי בחזרה את חוש ההומור! המוטיבציה שלי לחיים מרקיעה שחקים. אני חולם על העתיד ומה אני עלול לנסות בחיים.

לשבת במחשב ולכתוב עדכון זה היא משימה קלה עבורי בעוד שפעם לא יכולתי לשאת את המחשבות של האם כבר כתבתי על משהו או שמא זו מחשבה חדשה. אני כבר לא סובל מעייפות ברורה מאליו. אני בטוח שכאשר אני מתאמן או דוחק בגוף שלי יותר מדי, כמו כולם, הוא בוכה כדי להפסיק ולהירגע אבל זה לא משהו רע. רמות הכאב שלי הן 1 או 2 רוב הזמן ותצטרך לשאול אותי את השאלה "כיצד רמות הכאב שלך" כדי שאחשוב עליהן. איזה שיפור ענקי זה.

רמות האנרגיה שלי כל כך גבוהות יותר כעת שנרשמתי לחדר הכושר למשך שנה ואני הולך שלוש פעמים בשבוע. הניידות שלי השתפרה כל כך שאני נוסע לחדר הכושר על התלת אופן שלי ואני משתמש רק במקל הליכה בתור סיוע. אני מתאמן פי 4 באותה כמות הזמן מאשר כמות האימונים שלי לפני ארבעה חודשים כאשר התחלתי. אני גם עובר הידרותרפיה פעם בשבוע. השליטה המוטורית הטובה שלי ביד ימין חזרה ושוב, אני יכול לכתוב עם עט ונייר. זה שינוי מאוד חדש אז אני מתרגל כל יום ומקווה שאוכל להגדיל את הזמן שאני יכול לכתוב בו לפני שהכתיבה שלי מתחרבשת.

אני מאוד חיובי לגבי היתרונות של טיפול בתאי גזע ויודע שהמצב הבריאותי שלי ימשיך להשתפר בעתיד. בזמן שה-Xcell-Center לא מדבר על כך שזו תרופה בשום דרך, זה עדיין הדבר הטוב הבא. אני מקווה שתוך שישה חודשים אכתוב באופן חיובי לגבי יום השנה הראשון של "תאי הגזע החדשים שלי".

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי