מיקי שחם מביא דיווח מפרסומים רפואיים: תאי גזע מדם טבורי עשויים לעזור לתקן פגמי לב של תינוקות

מיקי שחם מביא דיווח מפרסומים רפואיים: תאי גזע מדם טבורי עשויים לעזור לתקן פגמי לב של תינוקות


דם מחבל טבורי, העשיר בתאי גזע, עשוי להוות חומר גלם לתיקון הלבבות של אלפי תינוקות שנולדים בכל שנה עם שסתומי לב פגומים, על פי החוקרים.


קרדיולוגים בבית החולים האוניברסיטאי של מינכן אומרים שהם רחוקים 5-7 שנים מלהשתיל שסתומי לב חדשים אצל ילדים עם לבבות פגומים, אשר נלקחו מהדם הטבורי של הילדים. החוקרים דיווחו את הממצאים היום בכינוס שנתי של איגוד הלב האמריקאי.


חריגויות של שסתומי הלב מהוות את אחד הסוגים הנפוצים ביותר של פגמי לב תורשתיים. אצל תינוקות אלו, השסתומים או צרים מדי או שאינם נסגרים כפי שהם צריכים, ומונעים מהדם לזרום כהלכה. בעוד שמנתחים יכולים להשתיל שסתומים חדשים מתורמים אנושיים או בעלי חיים, או מחומרים מלאכותיים, שסתומים אלו לא יגדלו בהתאמה לילדים, מה שיאלץ את הילדים לעבור ניתוחים חוזרים ונשנים על מנת להתאים להם שסתומים חדשים וגדולים יותר, אמר ראלף סודיאן, מנתח הלב אשר הוביל את המחקר.


"תדמיינו שהיה לכם ילד עם מחלת לב מולדת והילד הזה היה צריך לעבור ניתוח כל שנתיים-שלוש," סודיאן אמר בראיון טלפוני ב7 בנובמבר. "זה קשה מאוד לילדים ולהורים. המטרה היא לנתח פעם אחת לכל החיים."


סודיאן ועמיתיו אספו דם טבורי מתינוקות כאשר הם נולדו ובודדו קבוצה עיקרית של תאי גזע אשר יוצרים את הרקמות העיקריות שנמצאות בשסתומי הלב. לאחר הקפאת התאים למשך 12 שבועות על מנת לשמר אותם, הם הזריעו אותם לתוך פיגום פולימרי מתכלה במעבדה.


שמונת השסתומים שהונדסו ביוטכנולוגית שנוצרו על ידי סודיאן והצוות שלו פעלו בדומה לשסתומי לב טבעיים כאשר הם נבדקו על מנת לראות כיצד הם יתמודדו עם לחץ וזרימת הדם, הוא אמר. הפיגומים יתפרקו עם הזמן, ויותירו מבנה אחיד שנוצר מהתאים, הוא אמר.


לפי מיקי שחם, בנק החיים, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


ניסוי על כבשים


הצעד הבא הוא לבחון את הפרוצדורה על ידי השתלת שסתומי לב שנעשו בדרך זאת לתוך הלבבות של כבשים צעירות, ואז לראות כיצד הם גדלים ומתפקדים עם הזמן, אמר סודיאן. הוא מקווה להתחיל את הניסויים האלו בשנה הבאה.


לתאי גזע מדם טבורי, בדומה לתאי גזע בוגרים שנמצאו ברקמות הבוגרות של אנשים מפותחים, יש את הפוטנציאל ליצור סוגים רבים של תאים שיכולים לתקן או להחליף נזק לאיברי הגוף. מכיוון שתאי הגזע מהדם הטבורי אינם נלקחים מעוברים אנושיים, הם לא מעלים סוגיות אתיות כמו אלו שהובילו את הנשיא ג'ורג' וו. בוש להגביל מימון פדראלי לחקר תאי גזע עובריים.


מיקי שחם – "בנק החיים" ביוקורד מוסיף, כי דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית וכן, בניגוד לתאי מוח עצם, תאי גזע מדם טבורי הינם בעלי יכולת להפוך לסוגים שונים של תאים בגוף.


תאי גזע מעוברים אנושיים הם יותר ורסאטיליים, עם זאת, מכיוון שהם יכולים ליצור כל אחד מהכמות המשוערת של 210 סוגי תאים שנמצאים בגוף. יועצים לנשיא הנבחר ברק אובמה אמרו אתמול שאובמה עשוי לנוע במהרה ברגע שהוא נכנס לכהונה ב20 בינואר, לביטול ההגבלות של בוש על חקר תאי גזע עובריים על ידי הוראה מנהלתית.

Shop around. The best Swiss iwc fake watches UK with high quality are here. Read more details if you want.
Wish you buy UK cheap rolex replica watches from the discounted website. They are suitable for both men and women.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.The US cheap replica watches feature fashion styles and high quality.
!





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי